29 ian. 2016
  |   Nu sunt Comentarii

Ghid practic: cum să fie fotografia pentru Shotterstock?

M-am hotărât să-mi vând o parte dintre fotografii pe siteuri de fotografie de stock și pentru asta am ales Shotterstock, Fotolia și Dreamstime. Și am ales să încep cu primii, pentru că știu că acolo se vând milioane de fotografii și că un fotograf cu un cont nou și cu imagini foarte bune poate vinde foarte repede, chiar în 24 de ore de la acceptarea contului.

Așa că am urcat 10 fotografii în data de 20 ianuarie, în două zile mi-a fost acceptat contul și o parte dintre fotografiile urcate pe site, iar după alte 2 zile deja am vândut prima mea fotografie pe acel site. În momentul acesta am deja două vânzări. 9 zile, doi clienți. Un raport bun. Nu-i așa?

Un caz fericit? Noroc? Nu cred în noroc și nici nu cred că e vorba de un caz fericit sau nefericit. Pe acel site nimic nu este la întâmplare, iar când ți-au fost aprobate fotografii și contul implicit trebuie să fi sigur că vei vinde fotografie.

M-am hotărât să-ți ofer câteva ponturi. Așadar, dacă ești pasionat de fotografie și vrei să faci bani din stocul tău de fotografie urmărește cu atenție cele ce urmează și ia aminte la sfaturile mele. Nu-ți vând toate secretele, că așa nu ai mai fi motivat să descoperi singur frumusețea artei fotografice. Regulile despre care vorbesc aici sunt strict legate de Shotterstock. Dar poți să le iei în considerare și pentru alte siteuri de fotografie. Unele reguli sunt universal valabile.

  1. La Shotterstock trebuie să ai 7 fotografii acceptate, din 10, pentru a putea începe să și vinzi. Dar se fac și mici excepții. Pentru că am avut câteva fotografii originale, mai deosebite, cu teme foarte căutate, am fost acceptat din prima și foarte repede, fără regula 7 din 10.
  2. Se acceptă fotografi serioși, așa că nu te mulțumi doar cu ce-ți ofer eu aici. Pune mâna și studiază, citește ghidurile oferite, gândește ca un fotograf.
  3. Studiază fotografiile care există deja pe site, vezi care sunt trendurile, ce se caută, ce categorii de fotografii sunt cele mai bine vândute. Oricum, nu uita că, în primul și în primul rând, se caută originalitatea. Dacă trimiți banalități așteaptă-te să nu te bage nimeni în seamă.
  4. Fotografiile trebuie să aibă o calitate cât mai înaltă. Și când spun asta mă refer la zgomot de imagine, la claritate, la compoziție, la luminozitate, la posibilități ulterioare de a se prelucra fotografia/fotografiile.
  5. Trebuie să te descurci cât de cât în limba engleză. Trebuie să iei în calcul că urmează să introduci titluri, descrieri și cuvinte cheie cât mai corecte și mai originale. Nu ești lăsat să faci spam și nu ești acceptat cu fraze și cuvinte scrise incorect. Așa că nu trata acest aspect cu superficialitate că nu ai nici o șansă. Dacă cunoști o altă limbă străină de circulație internațională este foarte bine.
  6. Nu trimite fotografii cu mărci comerciale înregistrate, cu portrete de oameni fără drepturi de autor scrise. Ai la dispoziție formulare speciale pe care trebuie să le folosești în astfel de cazuri, altfel, oricât de bune ar fi fotografiile tale nu vei avea acceptul să-ți deschizi cont și să vinzi.
  7. Ultimul sfat, foarte important. Nu uita că fotografia, dacă este în format jpg, ori de câte ori o vei muta sau deschide cu un program în vederea prelucrării își pierde din calitate. E bine să iei în considerare formatele raw, iar atunci când folosești Photoshop, spre exemplu, mărește imaginea până la 200 la sută, asta te va ajuta să-ți dai seama de neclaritate, de zone prea întunecate și de multe alte defecte.

Fotografiile de pe siteurile de stock sunt cumpărate în special de agențiile de publicitate, de web designeri, de instituții de presă sau de entități care poate ar dori să prelucreze fotografia ta. Gândește în locul lor și cu siguranță vei vinde fotografii pe bani frumoși. Dacă mai ai neclarități sau întrebări dă cu ele la comentarii, cu siguranță putem învăța multe lucruri interesante unii de la alții. Succes.

Exemplu de fotografie acceptată de Shotterstock.

sword-last-knight

Ce mai poţi să spui?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Despre Urieş

Blogger, web designer, fotograf. Pasionat de fotografie, filme, calculatoare. Călătoresc cât de mult pot. Scriu şi citesc cu plăcere. Cea mai citită revistă: PhotoMagazine. Cel mai vizionat film: Gladiator (2000). Fotograful preferat: Andrzej Dragan. Aşteptări de la viaţă: n-am, prefer să mă aştepte ea.
Abonează-te! Pentru tine e GRATIS.

Dacă îţi place cum scriu adaugă adresa ta de e-mail şi fă-ţi un abonament la articolele viitoare.

Alătură-te celor 54 de abonați

Despre fotografie
Foto Blogger