29 nov. 2013
  |   2 Comentarii

Parteneriatul, vioara intai in blogosfera

Cand vorbim de blogosfera ne putem gandi la foarte multe lucruri: la indivizi care si-au creat un blog pentru ca se plictiseau si pentru ca asa e la moda, la oameni care si-au creat o sursa de venit constanta, la pagini web care nu-ti spun nimic, la povesti dulci si aromate care te fac sa dai in diabet zaharat, la oameni care au ceva de spus si o fac bine, la parteneriate puternice, la publicitate mascata sau la pagini care mustesc de tampenii care ne “reeduca” copiii in spiritul cocalar, la bloguri 100 la suta in format copy-paste, culmea, si cu page rank peste 2. Mare-i gradina lui goagal!

Parteneriatul in blogosfera duce la evolutie

Pe blogul meu gasesti o sectiune numita Bloguri in stil mare, unde gasesti linkuri catre alti bloggeri pe care eu personal ii urmaresc. Catre unii dintre acestia vei gasi linkuri dofollow, catre altii linkuri nofollow. De ce am facut sa fie asa? Pentru ca desi ii urmaresc aproape pe toti doar cu unii am incheiat un mic dar destul de important parteneriat.

Parteneriatul in blogosfera este vital. Daca alegi sa nu te aliezi cu nimeni, vei fi respins, evenimentele create pentru bloggeri te vor evita, chiar si cititorii vor deveni la un moment dat din ce in ce mai putini, si asta tocmai pentru ca dai dovada de om care vrea sa fie citit dar care nu stie sau nu vrea sa socializeze.

Socializarea inseamna deschidere de noi parteneriate. Iar ca si blogger poti avea mai multe forme de parteneriate, cel care iti va da cea mai mare satisfactie va fi cel comercial, in care tu iti pui la bataie vizitele pe blog, in timp ce partea cealalta te plateste pentru asta. Orice blogger cauta sa ajunga acolo. Unii reusesc, altii nu. Secretul consta nu in ce scrii, ci in cat scrii, frecventa cu care scrii si relatiile interumane pe care le dezvolti mai ales in offline.

Exemple de parteneriate in blogosfera

Am un alt blog despre problemele care apar la calculatoare, Tutoriale PC, unde practic am ales sa ma aliez cu utilizatorii de calculatoate si sa le ofer tutoriale despre cum sa-si rezolve singuri unele probleme aparute la computerul lor. Da, gratis, nu cer nimic in schimb de la vizitatorii care gasesc informatii pretioase acolo, insa ma astept in acelasi timp ca reclamele care apar acolo sa le atraga atentia si sa ii determine sa mearga pe fir pentru a vedea despre ce este vorba. Este un parteneriat tacit intre mine, vizitatorii blogului, Google si clientii sai care au ales sa-si faca reclama online. Este onest, simplu si care aduce beneficii in oricare tabara. Am fost intrebat: de ce dai informatie pretioasa gratis? Nu, nu o ofer gratis, astept doar niste clickuri care sunt gratuite pentru vizitatorii mei.

Chiar cu doua sau trei zile sa inceapa competitia Super Blog 2013 am pus punct la un parteneriat cu Blog Power, un site unde se desfasoara un concurs unde dupa cateva participari am simtit ca imi pierd timpul degeaba. Concursul de acolo suna cam asa: cineva propune o tema iar bloggerii interesati scriu despre acea tema, tot ei se voteaza intre ei si la final, cel care a primit mai multe voturi are dreptul sa aleaga o tema. Odata bagat in concursul acela singurul avantaj este ca primesti niste linkuri spre tine, care, atentie, de fapt sunt degeaba, pentru ca sunt nofollow. Nu esti motivat ca si blogger sa faci parteneriat cu acel web site, pentru ca nu exista premii si nici alte avantaje in afara de faptul ca te citesc oameni care sunt si ei la randul lor bloggeri interesati sa fie cititi.

Leapsa, cam asa se poate numi chestia asta. Acest fel de parteneriat nu vreau sa-l mai abordez, pentru ca nu ma intereseaza sa fiu citit doar de bloggeri si nici nu vreau laude gratuite si de genul: ce articol fain, super, corect, felicitari, ai scris minunat.

Mi-am dorit si inca imi mai doresc sa fiu blogger partener cu Super Blog. Aici vorbesc deja de o competitie, un parteneriat care aduce castiguri in aproape toate taberele, este organizat la modul cel mai serios, are credibilitate, are forta in blogosfera si este, dupa parerea mea, un etalon in randul concursurilor organizate cu si pentru bloggeri. Acest fel de parteneriat te ridica, iti ofera posibilitatea sa te faci cunoscut, sa cunosti viitori sau potentiali parteneri, sa socializezi, sa iti faci prieteni, sa iti descoperi potentialul si puterea ca si blogger. La editia de toamna Super Blog 2013 din pacate am descoperit cateva anomalii care ne arata o situatie de fapt aparuta in mediul online:

1. Sponsori care habar nu au ce inseamna un blog, un concurs de creativitate in care sa scrii cu termene, pe subiecte anume si sa-ti storci creierii timp de doua luni, sponsori care sunt ignoranti si sfidatori (dau si un exemplu fara nume, la una dintre probe am facut contestatie si in urma reevaluarii articolului meu sponsorul a decis sa-mi mareasca nota cu un punct);
2. Au fost exceptii serioase care au fost valabile doar pentru sponsori. In tabara concurentilor, adica cea a bloggerilor, exceptiile sunt sanctionate fara doar si poate. Astfel de probleme au dus la descurajare si la abandonare si sunt sigur ca mai ales din astfel de motive din 270 de bloggeri inscrisi la linia de start au ajuns la linia de sosire doar circa 100;
3. O alta anomalie care nu isi primeste regulile necesare si rezolvarea potrivita este faptul ca se permite ca in concurs sa fie acceptata orice forma de scriere. La ce ma refer aici? La faptul ca unii bloggeri sunt talentati in a scrie sub forma de poezie, in timp ce altii nu se pricep deloc la aceasta. Prin urmare, o regula foarte importanta a competitiei Super Blog ar trebui sa fie aceasta: sa existe doua categorii de participanti, una pentru cei care vor sa scrie poezie si una pentru cei care pot si vor sa scrie in orice alta forma. Astfel se poate evita frustrarea in tabara celor care se simt descurajati de faptul ca nu au fost inzestrati cu talentul de poet. Consider ca poezia este o forma de scriere mai speciala, aparte. Unii se considera poeti, desi nu sunt, unii sunt poeti dar nu stiu asta;

In ceea ce priveste bloggerii parteneri de la Super Blog am de spus doar atat: felicitari celor care au cautat sa se implice si aici ma refer la Sorana Bordas, Christian Hertzug, Raluca Cincu si altii. Abia astept sa va cunosc si personal. Nu pot sa nu-i trimit felicitari lui Claudia Patrascu, o femeie care sta la pupitrul acestui concurs si manuieste butoanele cu o pricepere si o daruire care nu iti dau voie sa te superi pe ea niciodata.

Parteneriatul sponsor-blogger

Aici vorbim de ceva care in Romania cam lasa de dorit. In ce sens? In sensul ca firme, entitati interesate de reclama, incearca sa-i ofere bloggerului roman bani de un pachet de tigari pentru articole care sa creasca vanzari, numar de vizitatori etc. Nu domnilor potentiali clienti, nu ma voi vinde pentru 3 euroi amarati, mai bine deloc decat sa fiu platit ca o curva ieftina. Exista parteneriate in aceasta zona in care se discuta de avantaje diferite, insa acelea sunt putine si sunt limitate, pentru ca la fel de putini sunt si cei care pot aprecia lucrurile la adevarata lor valoare. Deunazi am primit un email prin care o firma care se ocupa cu material lemnos dorea sa scriu advertoriale pentru ea la preturi modice, adica 2, 3 euro. Am trimis un reply si am spus Nu, merci!

Un parteneriat reciproc avantajos intre un blogger si un client este acela in care fiecare isi cunoaste limitele, fiecare stie exact ce doreste si mai ales ambele parti stiu sa se vanda la o valoare corecta.

In sfarsit, parteneriatele perfecte pentru bloggeri sunt cele de tipul blogger-eu, adica cele in care individul se face blogger de meserie si se perfectioneaza constant. Cunosc gloggeri pe care ii urmaresc si carora nu poti sa le atingi nasul nici cu toate scarile smurdului. Nu-i urasc si nici nu-i ocolesc. Dimpotriva, ii urmaresc pentru ca vreau sa invat din greselile lor, greselile mele ar fi mai dureroase. Acesti bloggeri vor pierde foarte mult candva. Cand? Ei stiu.

Ca si final si recomandare mai spun ca sunt cateva parteneriate pe care ca si blogger nu trebuie sa le ignori: Zelist, Twiter, ToateBlogurile.

Articol scris pentru Super Blog 2013

2 Răspunsuri la Parteneriatul, vioara intai in blogosfera

Ce mai poţi să spui?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Despre Urieş

Blogger, web designer, fotograf. Pasionat de fotografie, filme, calculatoare. Călătoresc cât de mult pot. Scriu şi citesc cu plăcere. Cea mai citită revistă: PhotoMagazine. Cel mai vizionat film: Gladiator (2000). Fotograful preferat: Andrzej Dragan. Aşteptări de la viaţă: n-am, prefer să mă aştepte ea.