7 iun. 2017
  |   Nu sunt Comentarii

Turismul de calitate sau de ce să nu faci turism după ureche (P)

Întotdeauna am considerat că turismul de calitate e o rezultantă a unei activități asidue și constante de documentare, de revizuire a practicilor, de aliniere la cerințele pieței și clienților, de îmbunătățire a serviciilor, de alegere cu grijă a echipei cu care urmează să pleci la drum în acest domeniu. Turismul a devenit o industrie de miliarde de dolari anual. Tendințele arată că industria turismului reprezintă aproximativ 10% din PIB –ul global. Evoluția tehnologiei schimbă mereu modul de a călători al turiștilor și mai ales modul de prezentare al operatorilor de turism.

Zonele turistice își schimbă și ele, la rând lor, în mod constant, configurația și oferta. Turismul influențează foarte mult economia locală și globală. Turismul are efecte chiar și în rândul șomerilor, în mod direct sau indirect.

Geografic vorbind, planeta se reconfigurează de la o zi la alta, de la an la an. Care este targhetul permanent în această industrie? Turistul, omul care decide să călătorească, de plăcere, din motive de afaceri, din motive de explorare a noi tărâmuri și frumuseți oferite de această planetă.

Din punctul meu de vedere turismul reprezintă cea mai importantă verigă din industria globală. Lumea devine din ce în ce mai mică. Dacă acum câțiva zeci de ani îți trebuiau zile, săptămâni, poate chiar luni, să ajungi dintr-un capăt în altul al pământului, să faci chiar înconjurul lumii, acum, dacă ai resurse, timp și voință, poți să faci toate astea în timpi incredibil de scurți.

Și cred că din acest motiv industria turismului devine din ce în ce mai atractivă pentru cei care vor să investească bani sau pentru cei care sunt la început de drum în viață. Turismul influențează piața imobiliară, serviciile de alimentație publică, dezvoltarea patrimoniului cultural și istoric, migrația populației la nivel regional și global, evoluția sau involuția teritoriilor, piața petrolului, a aurului, zona infrastructurii, industria metaliferă, de fapt, cred că turismul, direct sau indirect, influențează aproape tot, dar mai ales industria religioasă. Consider că o cădere dramatică a industriei turismului ar duce la un colaps financiar global din care cu greu am putea să ieșim în următorii 50 de ani.

Sunt blogger de mai mulți ani, dar și fotograf și călător în timp și spațiu. Am dat foarte mulți bani pe camere și scule foto, investesc timp și bani pentru a călători din dorința de a explora lumea și de a surprinde ceea ce nu toată lumea poate vedea. Deci, îmi influențează turismul activitatea? Desigur.

Vorbeam de religie. În jurul mormântului lui Arsenie Boca s-a dezvoltat o industrie a turismului religios care a ajuns să șocheze. Practic, nu prea mai ai voie să mergi în vacanță dacă nu ți-ai propus să vizitezi mormântul sfântului Arsenie Boca, te faci de râs. La fel ca și atunci când te încăpățânezi să nu socializezi online. Poftim, nu ai facebook?! Păi nu exiști!

Turismul e în tot și în toate, ca și matematica. Turismul poate declanșa războaie, poate menține pacea teritorială, turismul poate menține planeta verde sau o poate distruge iremediabil, apocaliptic.

Prin urmare, toți cei care sunt sau vor pătrunde în turism, ca și operatori, agenții, lucrători etc. cred că trebuie să înceapă să înțeleagă că această industrie e vitală pentru noi toți și că trebuie să fi un profesionist ca să activezi în acest domeniu.

Am văzut pensiuni turistice care au răsărit peste noapte și care, tot peste noapte, au și dispărut. Am văzut agenții de turism care s-au născut moarte încă din fașă. Am întâlnit angajați din industria hotelieră care au muncit un sezon în domeniul turismului după care au devenit măcelari, spălători de vase, îngrijitori la cai, tunzători de iarbă sau, mai rău, tăietori de frunze la câini sau frecători de mentă cu diplomă recunoscută de instituțiile publice care reglementează munca sau nemunca în România.

Așa cum spuneam, turismul influențează aproape tot. Dacă ești diletant în acest sector mori înainte să-ți dai seama că ai intrat. Prin urmare, eu personal cred că un rol foarte important în turism îl au companiile de consultanță de business dedicate în special companiilor de turism. Decât să faci turism după ureche mai bine stai în banca ta sau rămâi la stadiul de turist.

Am cunoștințe și prieteni care au început să facă turism după cum le dictează flerul și imaginația sau după cum cred ei că au făcut bine alții. Încerc să-i observ pe toți. Unii chiar au fler, dar cei mai mulți se duc în direcții greșite și le prevăd încă din start un eșec devastator. Așa cum trebuie să înveți cum se face un șurub, așa cred că trebuie să înveți cum se face turism.

În fine, recomand să se apeleze la companiile specializate în turism market. Prețul pe care îl vei plăti pentru o consultanță de bussines pentru compania ta de turism este insignifiant comparativ cu câștigurile pe care le vei obține pe viitor rezistând și existând în industria turismului.

Îmi aduc aminte că acum 25 de ani domeniul privat din România era foarte reticent în fața ofertelor de publicitate plătită, nișată pe un anumit sector. În ziua de azi se plătesc milioane de euro pentru timpi foarte scurți de publicitate virtuală, pentru panouri luminoase unele montate chiar și pe alte planete (nu mai e mult și vom vedea panouri cu Samsung care clipocesc de la milioane de ani distanță, adică de pe Marte). Publicitatea e un alt domeniu care influențează aproape tot. Dar despre asta mai vorbim. Până atunci nu uita că turismul ne influențează viața și existența planetei, prin urmare nu ezita să apelezi la profesioniștii care te pot ajuta să rămâi în zona turismului.

Ce mai poţi să spui?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Despre Urieş

Blogger, web designer, fotograf. Pasionat de fotografie, filme, calculatoare. Călătoresc cât de mult pot. Scriu şi citesc cu plăcere. Cea mai citită revistă: PhotoMagazine. Cel mai vizionat film: Gladiator (2000). Fotograful preferat: Andrzej Dragan. Aşteptări de la viaţă: n-am, prefer să mă aştepte ea.