23 dec. 2015
  |   Nu sunt Comentarii

Recapitularea evenimentelor personale din 2015

Cred că fiecare ar trebui să-și facă la fiecare sfârșit de an o scurtă retrospectivă a evenimentelor, realizărilor și nerealizărilor. Numai așa poți conștientiza mai bine ce-ai făcut, ce nu ai făcut și ce îți propui să faci în anul următor. Dacă nu vine un nou sfârșit de lume, desigur. O fac și eu, în scris, să am un martor în cazul în care voi încerca pe viitor să mă mint singur.

Să începem cu partea financiară

ANAF nu m-a slăbit deloc. Am predat două chei și două taloane de la două mașini uzate și defecte unui executor financiar pe motiv că am intrat în colaps financiar cu o firmă de care am tras cât am putut din anul 2008 și până acum câteva luni. Statul nu m-a ajutat niciodată în demersul meu de mare patron, în schimb a știut de fiecare dată să-mi bată la ușă și să-mi ceară bani, cât mai mulți bani și asta doar pentru că are acest drept.

M-am zbătut, m-am agitat cât am putut și am mai și câștigat ceva bănuți. Nu m-am îmbogățit, dar nici nu pot spune că închei anul 2015 mulțumit din punct de vedere financiar. Personal nu am simțit revigorarea economiei, așa cum spunea Ponta cândva că ar trebui să simțim.

Social

Tot blogger, fotograf și nebun am rămas. Nici o schimbare. Nu am alte funcții, nu am urcat pe scara socială și nu am devenit mai important din punctul de vedere al celor care îmi controlează într-un fel sau altul destinul. Dar nu mă plâng. Fotografia îmi bucură sufletul, scrisul mă motivează să fiu din ce în ce mai bun și nebunia mă duce uneori spre locuri la care unii nici măcar nu visează.

Familial

Copilul crește, Cezar crește, eu și nevasta îmbătrânim, la ani mă refer, că la suflet vreau să fiu același copil zglobiu și neastâmpărat, fericit cu mine însumi. Au existat certuri, dar și bucurii. Cam atât despre familie, că nu vreau să intru în zona privată.

Vecinii de la bloc

Am cei mai cretini vecini de blog. Nu mă refer la toți. De două luni de zile fac pe detectivul pe la uși să aflu care paștele mamii lui ascultă știri de dimineață până noaptea târziu cu sonorul dat la maxim. Până la urmă i-am descoperit. Erau 5. Pe trei deja i-am executat. Nu, nu i-am omorât, că nu fac parte din echipele de eutanasiere a câinilor de bloc. Niște cabluri tăiate, câteva amenzi, niște cuvinte care jignesc și gata. La mine în bloc e liniște deplină. Fiecare ascultă ceea ce vrea la televizor, însă cu bun simț când vine vorba de butonul volum. La capitolul astă mă declar oarecum mulțumit. Cel puțin deocamdată.

Fapte bune

Da, câteva. Dar cea mai notabilă ar fi cea despre care am și scris aici.

Locuri noi pe care le-am vizitat

• Parcul Național Cheile Nerei – am vizitat Lacul Dracului și cascada Bigăr. La întoarcere am venit pe un drum de țară, mai mult potecă de munte, căruia autoritățile îi spun Drum Județean. Despre asta am scris aici.
  • Am fost cu cortul și-am dormit într-un fost cimitir evreiesc, o așezare dacică situată pe Dealul Sânpetru.
  • Am călătorit cu trenul și m-am cazat în Gura Râului. O noapte. A doua zi m-am întors cu ia-mă nene.
  • Am călătorit pe mai multe coclauri de unde m-am întors de fiecare dată cu multe fotografii foarte frumoase.
Blog și blogosferă

Cam un an de zile nu am scris nimic pe blog. Am reluat scrisul în luna iunie a acestui an. Despre momentul revenirii în rândul bloggerilor am scris aici. În acest moment blogul meu are PR 2. Am scris aproape zilnic, uneori și câte 5 articole pe zi. Numărul vizitatorilor crește de la o zi la alta, nu mai am comentarii tâmpite la articole pentru că le-am dat eject celor care postau un ”ce fain” doar pentru a obține un link, am început să scriu advertoriale și în acest moment mă declar mulțumit. Să nu uit, în urmă cu aproximativ o lună de zile am schimbat fața blogului aproape complet. Vreau ca cititorii mei să aibă o experiență plăcută atunci când poposesc pe acest blog.

Pe data de 8 februarie uriesblog.ro împlinește trei ani. Vorbim atunci, la aniversare. O altă schimbare în ceea ce privește blogul meu ar consta în faptul că am schimbat puțin politica editorială. Mă concentrez mai mult pe articole de compoziție, pe creație, nu prea mai doresc să abordez subiecte fumate deja de alții. Să ne citim cu bine.

Fotografie

Am definitivat aspectul și funcționalitatea siteului meu de fotografie, pe care acum îl poți viziona aici de pe orice dispozitiv. Am inițiat Proiectul Turistul Rătăcit, acesta având ultima ediție din acest an în data de 20 noiembrie 2015.

Am participat la expoziția DAC Fest, mi-am prezentat proiectul Turistul Rătăcit la Atelierul de Fotografie organizat în cadrul Colegiului Național Decebal din Deva, alături de alți cinci fotografi. Mi-am amenajat propriul studio foto și am inițiat deja două ședințe foto.

Evenimente neplăcute

Hardul de la laptopul meu de lucru s-a dus dracului. Am pierdut cu această ocazie peste 80 de GB de fotografie în format raw sau jpg. Citește despre această ispravă articolul de aici. Am stricat două telefoane mobile, un iPhone 4S și un Xperia Arc. Xperia s-a dus la ceruri exact atunci când aveam mai mare nevoie de el, adică atunci când eram plecat departe de casă. Nu am putut comunica cu familia decât în anumite locuri unde găseam wi-fi și bineînțeles doar de pe tabletă. M-am hotărât cu această ocazie să iau cu mine de fiecare dată când plec la fotografiat departe de casă și un telefon de rezervă, pe care să-l am la îndemână în rucsac, cu bateria încărcată la maxim.

În timpul unei ediții Turistul Rătăcit am avut un incident cu un cetățean nebun și beat, nebun declarat oficial. Poliție, declarații etc. Citește aici.

Proiecte de luat în calcul pentru 2015

• UrieșBlog.ro – dublarea numărului de vizitatori, PR 3 sau 4, prețuri mai competitive la advertoriale.
  • Continuarea Proiectului Turistul Rătăcit și lansarea lui și în alte orașe ale țării. Demararea unui proiect fotografic pe teme de reportaj.
  • Să citesc în fiecare zi cel puțin două pagini de carte.
  • Să-mi păstrez greutatea.
  • Să-mi schimb aparatul foto Nikon D3100 cu un Nikon D7100.
  • Să încep un proiect fotografic legat de fotografia de produs.
  • Să particip la mai multe întâlniri cu și despre bloggeri.
  • Să particip la mai multe concursuri fotografice.
  • Să-i șterg definitiv din agenda telefonică pe toți cretinii din viața mea.

Ce mai poţi să spui?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Despre Urieş

Blogger, web designer, fotograf. Pasionat de fotografie, filme, calculatoare. Călătoresc cât de mult pot. Scriu şi citesc cu plăcere. Cea mai citită revistă: PhotoMagazine. Cel mai vizionat film: Gladiator (2000). Fotograful preferat: Andrzej Dragan. Aşteptări de la viaţă: n-am, prefer să mă aştepte ea.