9 Noi 2017
  |   Nu sunt Comentarii

Istoricul la asigurarea RCA se consideră pe CNP, nu pe mașină, de la 1 octombrie 2017

Începând cu data de 1 octombrie 2017, istoricul de daunalitate la asigurarea RCA se va acorda și considera în baza numelui și a CNP-ului. Adică, firmele de asigurări nu-ți va mai calcula bonusul malus în baza unei serii de șasiu, adică pe cel a unei mașini pe care probabil că ai vândut-o deja. Despre sistemul bonus malus și istoricul unui proprietar de mașină din România am mai vorbit aici. Atunci am constatat că foarte multă lume nu știa ceva foarte important și anume că istoricul asigurărilor RCA se poate păstra chiar dacă îți vinzi mașina. Acel articol a bătut un record, în 2 zile a crescut la peste 40.000 de vizite și a avut în final peste 4.000 de distribuiri. În plus, foarte multe siteuri de știri mi-au preluat informația și mi-au distribuit-o. Acel articol a devenit viral în numai două zile. Atunci m-am hotărât să-mi schimb și firma de hosting. Dar am scris și despre asta aici.

Cum era până la 1 octombrie 2017

Până la data de mai sus se întâmpla așa. Ai o mașină, ești șofer și o conduci 3 ani, spre exemplu. Vrei să-ți vinzi mașina. Să-ți iei alta. Găsești cumpărător și chiar o vinzi. Cumperi mașina nouă și te duci la asigurător să-ți facă asigurarea RCA. Ți-o face. Numai că vechiul tău istoric în asigurări nu mai e același. Te ia de la început. Ca pe un bebeluș. Adică nu contează că tu, proprietarul și șoferul, nu ai avut nici un accident timp de 20 de ani și că ai ajuns la bonusul maxim pentru lipsa de daunalitate, dacă tu îți vindeai mașina veche și îți luai una nouă o luai de la zero, ca un începător. Culmea era că, dacă erai pe minus la clasa bonus malus, softul, același pentru toate cazurile, îți dădea istoricul automat. Adică, dacă ești șofer cu daune te ținem minte, dacă ești șofer cuminte, brusc și dintr-o dată uităm că ai fost cuminte.

Cu alte cuvinte, mașinile proprietarilor și șoferilor români se cam conduceau singure, toate aveau pilot automat. Nu conta șoferul, conta seria de șasiu a mașinilor. Bine, în fapt, istoricul RCA-ului se putea păstra, la schimbarea unei mașini, chiar dacă aveai daunalitate zero, numai că șoferii și proprietarii de mașini nu prea știau asta. De fapt, trebuia să dovedești radierea mașinii de pe numele tău, să prezinți asigurările vechi și să ceri tu, printr-o cerere scrisă, păstrarea istoricului vechi. Și îl puteai obține doar dacă erai tare-n clanță și dacă știai care sunt dispozițiile legale ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, pentru că firmele de asigurări, în general, aveau un singur răspuns, NU SE POATE.

În fine, ce trebuie înțeles e că până la 1 octombrie istoricul RCA-ului era pe mașină, adică nu pe CNP-ul meu care, logic, este mult mai important, pentru că, mai în glumă, mai în serios, mașina mea nu se conduce singură, nu pornește singură, nu se urnește din loc singură decât dacă eu, parchez ca un bou în pantă și nu asigur mașina, așa cum e normal și logic.

Cum e acum?

Așa cum trebuia să fie de ani de zile. Nu mai contează că ai zece mașini și tu îți tot mărești parcul auto sau dacă îți vinzi unica mașină și îți cumperi alta nouă. Atunci când îți vei cumpăra o asigura RCA vei conta TU, se vor lua în calcul faptele tale ca și șofer și proprietar, cel care va decide pentru istoricul asigurărilor RCA este CNP-ul tău, nu mașinile pe care le-ai avut sau le ai în proprietate. Și nici nu va trebui să dovedești tu ceva anume pentru a-ți păstra istoricul RCA-ului, totul se va întâmpla automat. Dai CNP-ul la asigurător și dacă tu ai bonus malus 8, păi 8 o să primești mai departe, dacă ai patru, de la patru vei merge până la maxim. Cam asta-i tot despre intrarea în normalitate a istoricului RCA-ului din România. Că afară normalitatea de care vorbesc eu aici e de ani mulți în normalitate.

Și încă o chestie foarte importantă pe care sunt sigur că n-o știi

Până de curând, nu-mi amintesc data fix acum, dar nu contează asta, clasele bonus malus atingeau maximul la nivelul 14, după care stagnau. Acum maximul de clasă bonus malus, mai popular spus, maximul de reducere pe care îl poți obține pentru că nu ai avut accidente se oprește la nivelul 8.

Dacă ceva nu e clar te aștept la comentarii. Insist și spun și aici, din nou, că nu răspund pe marginea articolelor la mesaje trimise prin pagina de contact sau email. Există rubrica comentarii din subsolul articolelor, așa că te rog s-o folosești doar pe aia. Pagina de contact e pentru altceva. Dacă vei citi și pagina Despre mine te vei lămuri la ce folosește formularul de contact din pagina Contact. Hai, baftă și miracole, că doar respirăm românește.

Las aici și extrasul din noua legislație

Art. 32 din Norma ASF 20/2017

(4) În situația în care un asigurat persoană fizică deține mai multe vehicule, asiguratul beneficiază de aceeași clasă a sistemului bonus-malus pentru toate vehiculele; la data întrării în vigoare a prezentei norme, reînnoirea contractului de asigurare încheiat de către persoanele fizice care dețin mai multe vehicule se încadrează în cea mai favorabilă clasă de bonus-malus corespunzătoare istoricului de daunalitate al asiguratului.

Ce mai poţi să spui?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Despre Urieş

Blogger, web designer, fotograf. Pasionat de fotografie, filme, calculatoare. Călătoresc cât de mult pot. Scriu şi citesc cu plăcere. Cea mai citită revistă: PhotoMagazine. Cel mai vizionat film: Gladiator (2000). Fotograful preferat: Andrzej Dragan. Aşteptări de la viaţă: n-am, prefer să mă aştepte ea.

Abonează-te! Pentru tine e GRATIS.

Dacă îţi place cum scriu adaugă adresa ta de e-mail şi fă-ţi un abonament la articolele viitoare.

Alătură-te celor 51 de abonați

Artă vizuală

aparate foto

Despre fotografie
Foto Blogger