Vechiul cod rutier a devenit un nou cod rutier chiar incepand de azi. Are prevederi noi pentru aproape toti cei implicati direct sau indirect in trafic. Spun aproape pentru toti ca si de data asta nu s-a luat in calcul si pietonul, care este si el un amarat de participant la trafic, insa probabil ca va fi socotit la urmatorul trafic de voturi. Modificarile aduse la codu’ lu’ nea soferul roman sunt modificari la multe alte modificari aduse odata cu schimbarea cotizantilor la sleahta politica. Nu am reusit sa aflu cate modificari au existat dupa ‘89, daca sti tu lasa un comentariu, sa stim cu totii.
Inainte de toate trebuie sa va readuc aminte ca anul acesta au mai fost odata modificate regulile de circulatie, etapa in care guvernul a mai pus o frana la economia romaneasca (care cica duduie frate de-i sar bobinele din motoare), respectiv a obligat si pe scuteristii cu sub 50 de centimetrii cubi sa-si ia un permis, iar pentru acest lucru multe firme mari care livrau mancare la domiciliu cu scuteristi dinastia au oprit motoarele sau si-au pierdut clientii pana au reusit sa se reorganizeze. Dar fuse si se duse, sa trecem mai departe.
Acu’ se loveste cu cruzime in instructorii auto independenti, care cica ar fi in numar de peste 4000. Adica gata cu independenta asta, toti trebuie sa se dea pe langa scolile auto, adica pe langa niste firme care cotizeaza prompt si cu spor la cutiuta partidului si care au sarit si-au spus: pai hai frate, sari in ajutor ca ne iau astia toti clientii! Bun, deci partidul a auzit, vazut, modificat, adica si-a facut treaba in fata sustinatorilor cotizanti. Si daca esti unul dintre acestia vizati iti spun ca e pe bune, desi imi pare rau. Ca asa cum pot fi instructori independenti in multe alte domenii de ce nu ar fi si in acest caz? Dar sunt sigur ca tu ai inteles deja de ce.
Codul rutier, asta nou, mai zice asa, importanta nu este data de ordinea in care insir mai departe noile prevederi:
Mai sunt vreo cateva modificari aduse la legea circulatiei, pe care le poti gasi pe net daca tastezi simplu, Codul Rutier. Sa descompunem putin ceea ce se da si nu se da in legea asta modificata in functie de frecventa cu care apar gropile si transeele in asfaltul tarii noastre.
Biciclete, mopede, triciclete, motociclete si alte dinastea pe doua roti circuland pe un singur rand pe carosabil. Asa ceva… Pai tu iti poti imagina o situatie in care vreo 50-100 de vehicule pe doua roti stau in sir indian asteptand la semafor? Bun, si inca ceva, eu intreb, poate stie cineva raspunsul, daca doua motoare dinastea nervoase rau merg in paralel pe un drum national, cine va fi amendat, al din dreapta sau al din stanga? Ce mai vreau sa spun in cazul asta, din experienta proprie si din auzite de la altii, mersul in sir indian al vehiculelor pe doua roti este foarte periculos si poate duce la accidente rutiere in grup foarte grave, dar no, daca nu te-ai suit niciodata pe un motor nu ai de unde sa stii asta.
In sfarsit, de bicicletele care merg pe trotuar in zig-zag si incomodeaza pietonii nu se spune nimic, de aia care calaresc o bicicleta cu alcool la bord, de pietonii care se arunca habauci pe trecerea de pietoni si pun soferii in situatia sa puna frane disperate, de faptul ca mergi pe anumite sosele si nu stii care-i sensul tau de mers si acostamentul pentru ca nu-i picatura de marcaj rutier nimic. Am auzit ca mai multi motoristi din tara isi dau intalnire pe facebuc sa stabileasca un sir indian imens pe carosabil. O fi adevarat? Oricum, eu propun sa ne luam cal si caruta, ca de acest vehicul nu se prea leaga nimeni.
Ce mai poţi să spui?