6 iul. 2015
  |   1 Comentariu

Reclama, la trecut şi la viitor

Reclama anilor 43 – 44 era foarte simplă si directă. Răscolind prin cutii şi debara am dat peste nişte cărţi şi reviste mai vechi. În mod special mi-a atras atenţia un almanah de pe vremea când ultimul război mondial încă era în cărţi. Filele sunt îngălbenite de vreme, însă literele şi imaginile, toate alb-negru, sunt încă foarte vizibile. Pe câteva pagini apar reclame din acea vreme. Foarte interesant de făcut o comparaţie.

Magazin Universal, en-gros şi en-detail

Cel mai mare şi mai bine asortat magazin cu articole de manufactură, tricotaje, articole de menaj şi încălţăminte din cauciuc. Desface cu preţuri foarte avantajoase mărfuri din fabricile proprii şi din alte fabrici din ţară ca: americă, poplinuri, dejalenuri, scoţiene, stofuliţe, manghinuri, zefiruri, pijamale, reitcorduri, moltoane etc. Ciorăpărie de damă şi bărbătească, flanele de corp, costumaşe de copii, pulovere, bluze etc.
Mărfurile sunt garantate la purtat şi spălat. Vizitaţi cel mai mare magazin, pur românesc, din judeţul Putna.

Judeţul Putna, mărfuri garantate la purtat şi la spălat… Chiar mi-ar plăcea să cumpăr dintr-un magazin haine pe care patronul să-mi elibereze garanţie scrisă pentru purtare şi spălare uşoară. Sau poate că se inspiră vreunul.

O reclamă aparţinând societăţii de asigurări Generala, actuala Generali, are un text care pentru vremurile nostre poate părea caraghios.

Generala.

Asigurări de Viaţă după combinaţiunile cele mai avantajoase. Asigurări populare cu tragere la sorţi. Asigurări contra daunelor de incendiu, grindină şi transport, Asigurări de accidente, Furt prin spargere, Spargerea geamurilor, Automobile etc.

Daune plătite de la înfiinţarea societăţii: 2.409.149.976 lei
Fonduri proprii de garanţie la 31 decembrie 1942: 603.293.083 lei
Asigurări asupra vieţii în vigoare la finele anului 1941: 1.696.373.213 lei

Reclama veche 1Reclama veche 2Reclama veche 3

Interesant, nu-i aşa? Acele vremuri s-au dus. Previziunile actuale arată că până în anul 2020 publicitatea din mediul online va depăşi pe cea din mediile tradiţionale şi că sumele cheltuite în online domină deja în 7 ţări ale lumii.

Cum arată reclamele din ziua de azi? Sofisticate, unele de neînţeles sau cu un grad de agresivitate atât de ridicat încât ajungi să visezi un anumit produs. Mai jos ai o colecţie de reclame interzise datorită agresivităţii.

Un răspuns la Reclama, la trecut şi la viitor

Ce mai poţi să spui?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Despre Urieş

Blogger, web designer, fotograf. Pasionat de fotografie, filme, calculatoare. Călătoresc cât de mult pot. Scriu şi citesc cu plăcere. Cea mai citită revistă: PhotoMagazine. Cel mai vizionat film: Gladiator (2000). Fotograful preferat: Andrzej Dragan. Aşteptări de la viaţă: n-am, prefer să mă aştepte ea.
Abonează-te la blog prin email, pentru tine e gratis

Introdu aici adresa de email pentru a te abona la acest blog și vei primi notificări atunci când vor fi publicate articole noi.

Despre fotografie
Foto Blogger