În cursul zilei de ieri mă sună un expert contabil și-mi spune că sistemul informatic de la ANAF este depășit de situație. Poate vrei să faci un articol pe tema asta, îmi spune contabilul. Păi cum așa, zic. Și primesc o captură de ecran făcută pe siteul ANAF, pentru exemplificare. Iată ce apărea acolo.
Întrucât peste 80% dintre declarațiile fiscale cu termen de depunere 25.01.2016 au fost transmise în intervalul 23-24.01.2016, sistemul informatic înregistrează întârzieri la emiterea recipisei de confirmare a depunerii.
Că sistemul informatic de la ANAF este slab, vulnerabil, predispus oricând la prăbușire din punct de vedere tehnic n-o mai spun. În plus, nu mai reamintesc nici faptul că deși, dacă te uiți atent, siteul este disponibil în două limbi, română și engleză, când vine vorba de diacriticele românești ioc, nu ai voie să introduci așa ceva deoarece apar erori și incompatibilități. Am scris despre asta aici.
Spun însă că mie personal, erorile astea de sistem de la ANAF (și de la oricare altă instituție publică), dovedește că nimănui nu-i pasă de contribuabil decât în măsura în care acest contribuabil trebuie să decarteze bani.
Pentru că este vorba de o instituție publică care administrează finanțele publice nu ar trebui să apară astfel de scuze ieftine, gen ”sunteți prea mulți”, ”prea grăbiți”, ”prea dornici să vă plătiți impozitele”. Dar, desigur, și în acest caz e tot ”ca la noi”, pe motiv că merge și așa.
O să-mi spui cumva că problema, în situația de față, se află în ograda contribuabililor, din cauză că aceștia s-au lăsat pe tânjală până în ultima clipă? Posibil.
Ce mai poţi să spui?