14 aug. 2013
  |   Nu sunt Comentarii

Cinci lucruri care trebuie stiute despre mesajele spam

Ai un blog, esti la inceput si tot auzi despre mesajele spam, ba chiar gasesti si tu tot felul de comentarii in care se spune ceva ce nu are nici o legatura cu ce scrii tu. Ce-i ala spam, dar ham, ca am vazut ca Akismet mi-o blocat nu stiu cate mesaje la care el le spune “ham”? Sunt cel putin cinci lucruri pe care trebuie sa le stii despre mesajele de tip spam. Hai sa te luminez.

Intai sa lamurim pe scurt ce inseamna mesaj spam. Pai exact asa au fost denumite comentariile de pe blog sau email-urile care vin cu scopuri diferite de cele pe care le ai tu, pe scurt, sunt mesaje nedorite, de la persoane care incearca sa obtina avantaje fara ca tu sa fii de acord. Altfel spus, unii intra sau vor sa intre cu bocancii chiar in casa ta fara sa iti ceara acordul.

Spam-ul de pe blog este diferit de cel din email

Spammerii de email te bombardeaza cu email-uri pentru a te face sa cumperi ceva de la ei sau de la o terta persoana/firma, in timpul unor false campanii promotionale sau in baza unor cupoane de reducere tot false. Scamerii de web iti lasa comentarii cu link-uri incluse care duc spre site-uri care vand un produs sau un serviciu. Tinta celor din urma fiind proprietarul blogului, moderatorul, cititorii si alte persoane care viziteaza acel site. Deci, este vorba de publicitate gratuita.

Spammerii sunt specialisti in social media

Spam-ul de email are ca scop scrierea de mesaje atractive care sa te faca sa dai click pe link-urile afisate. Comentariile spam au ca scop distragerea atentiei moderatorului. Cei din spatele mesajelor de pe web vor sa te faca sa crezi ca sunt bloggeri reali, oameni care au scris comentarii cu interes fata de ce ai scris tu in articolul tau si care merita sa le fie aprobate comentariile. Acestia folosesc un limbaj lingusitor care mangaie orgoliul tau de blogger, fac apel la latura ta de bunatate, pur si simplu te mint cu un mare tupeu pentru a te convinge sa ii lasi sa isi afiseze prostiile in sectiunea de comentarii.

Spam inseamna publicitate gratuita pe blogul tau

Concret, spammerii te trec pe o lista cu profiluri de blogger, fara sa-ti ceara permisiunea, dupa care ies pe piata si fac oferte platibile de link-uri care vin de la blogul tau spre cei ce sunt dispusi sa plateasca cativa dolari. Atentie, daca blogul tau este foarte popular spammerii au deja preturi de backlink-uri de vanzare la preturi destul de mari. Adica daca nu acorzi atentie la comentarii vei fi vandut ca pe o… ma abtin.

Da, este vorba de backlink-uri

Un spammer isi castiga existenta prin ofertele in care spune ca are la vanzare link-uri si de pe blogul tau. El obtine comentarii la tine pe blog, cu link-uri spre clientii sai, si pentru asta este platit, intelegi? Ei fac acest lucru pentru a pacali motoarele de cautare si cititorii de pe blogul tau. Clientii acestora sunt uneori inofensivi, dar sunt de multe ori doar trafic de pastile false, pornografie, escrocherii si programe malware. Uneori acestia vor folosi site-uri tampon pentru a da credibilitate la actiunile lor.

Instrumentele de raspandire a spamurilor sunt spambotii si oamenii

Trebuie sa stii ca nu toate spam-urile sunt livrate de programe numite spamboti. Scammerii au inteles ca un mesaj personalizat, scris de mana, are un impact mult mai mare. De obicei, mesajele acestora au ca tinta oamenii cu venituri reduse in sfera internetului.

Daca primesti un email de la unii care iti spun sa trimiti datele tale pentru a primi o slujba de nu stiu cate mii de euro sterge repede totul si asigura-te ca celelalte ce vor urma, de obicei de pe alte adrese de email, sunt eliminate pana sa te lasi tentat de salariile de 5.000 sau 10.000 de euro doar ca sa completezi formulare sau sondaje de opinie.

Spamul lunii iunie: secretul succesului lui Steve Jobs

In luna iunie spammerii au folosit mesaje prin care te invitau sa aflii secretul succesului lui Steve Jobs, fondatorul Apple, in realitate fiind de fapt vorba de promovarea unor cursuri gratuite.

Ce mai poţi să spui?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Despre Urieş

Blogger, web designer, fotograf. Pasionat de fotografie, filme, calculatoare. Călătoresc cât de mult pot. Scriu şi citesc cu plăcere. Cea mai citită revistă: PhotoMagazine. Cel mai vizionat film: Gladiator (2000). Fotograful preferat: Andrzej Dragan. Aşteptări de la viaţă: n-am, prefer să mă aştepte ea.