18 apr. 2022
  |   Nu sunt Comentarii

Nu te mira, așa a ajuns România, așa e promovată România, turism cu cârpe și poze scoase la imprimantă

Cred că mă pricep să analizez o fotografie, cred că am habar despre ce înseamnă promovare, cred că am ceva experiență la capitolul jurnalism și cred că pot, ca simplu cetățean român, să-mi dau cu părerea despre felul cum este promovată România în lume la capitolul turism.

Să începem. Idioțenia de mai jos e o fotografie în care apar niște idioți. Să privim poza și să observăm detalii.

Bun, după ce ne-am uitat la poză, per ansamblu, hai să vedem detalii. Detaliile pe care le observ eu. Ordinea nu e obligatorie.

Să începem cu partea umană, mă rog, cu ăia din poză

  • Șase idioți aleși pe sprânceană să reprezinte România la Târgul de Turism Travel and Adventure Show de la New York, un târg internațional care, după o pandemie care aproape că ne-a schilodit turismul, ar fi trebuit să ne ofere ocazia să demonstrăm, din nou, că avem o țară frumoasă, încărcată de istorie, care merită să fie vizitată.
  • Prezența în acea fotografie a celor șase idioți ne-a costat, ca țară, 7990 de dolari, cât o costat fiecare idiot în parte? Baftă și miracole, vă las pe voi să aflați.
  • Nu vreau să comentez pe marginea ținutelor celor 6 maimuțe și nici nu vreau să zic ceva despre papionul acela idiot de la gâtul maimuței albastre (orișicum, dacă promovezi turism românesc și vrei să fii original te îmbraci românește, în pula mea, nu-ți arunci pe tine un costum de mafiot idiot și îți pui la gât un papion, cică, cu motive, populare. PE BUNE!).
  • Per ansamblu, ca și grup compact, dacă mă uit la cei șase idioți văd o gloată de înfumurați, habarniști, pierduți în spațiu, repetenți la cursul de vestimentație, care râd la unison de o maimuță scăpată prin grădina botanică de la înfumurații din deal.
  • Șase analfabeți care n-or văzut că virgula de pe firma pulii care sugerează că e standul cu maimuțe din România n-o vrut să se pupe cu România.
  • Un căcat de plastic, carton, metal, pula mea știe ce, atârnat pă perdea, cu deviza ”România , Explore the Carpathian Garden”. Pardon, pe plasticul ăla trebuia scris ”aici se află 6 idioți analfabeți care habar n-au ce-i cu ei și care îs foarte hotărâți să se pișe pe imaginea și turismul României”.
  • Șase maimuțe. De ce șase? Doi, maxim trei, români faini, îmbrăcați românește, prezentabili, cu zâmbete care atrag, nu cu rânjete de facocer, nu erau destui? Ce pula mea fac ăia șase acolo? Păi să presupunem: se scobesc în nas, în cur, râd de românii care i-o plătit să frece menta prin America, își fac selfie și trimit la neamuri cu mesajul ”ui coaie, ce coaie mari am io, sunt în America”, căcaturi d-astea, și totul în ideea că promovăm turism românesc.

Produsul promovat

  • 20 de fotografii printate pe cartoane A4, atârnate pe o perdea astfel încât să se ocupe cât mai mult spațiu din perdeaua aia oribilă din cârpă ieftină.
  • Felul cum s-au spânzurat de perdea acele cartoane fotografice nu are absolut nici o legătură cu expunerea corectă (panotare se numește) a unor fotografii pe un plan expozițional, pun pariu că cele șase maimuțe habar n-au despre ce vorbesc eu acum aici.
  • Fotografiile expuse sunt oribile și probabil că au fost furate de pe net, în funcție de preferințele maimuțelor (pun pariu că unii dintre cei șase numiți reprezentați – maimuțe nu au vizitat tot ce au expus pe perdeaua din cârpă ieftină).
  • Hai să vedem ce ”obiective turistice” au pus pe cârpă maimuțele. Păi din ce observ eu apare așa (posibil să greșesc): ceva avioane sau bărci sau dracu știe ce pe o plajă, Castelul Bran, niște unii care merg prin Retezat, Sfinxul (pun pariu că nu toate maimuțele din povestea noastră știau că Sfinxul se află în Moroeni), o străduță cu clădiri probabil din Sibiu, o stradă cu case probabil din Sighișoara sau Sebeș, Castelul Peleș (altă poză cu Peleș n-ați găsit?), și alte chestii pe care eu personal nu reușesc să le identific. Nu-i așa că chestiile alea idioate spânzurate pe cârpa din New York nu au autorii pomeniți pe undeva pă cartonul ăla ieftin? Întreb și eu, că așa se face, dacă iei poze de pe net pomenești ceva de autor. Sau poți să cumperi fotografii de calitate de pe net fără să mai trebuiască să pomenești sursa.

Domnul șef de la Turism, ce dracului ai vrut să faci acolo, la America? Ai ”diseminat informații exclusive.” Pe bune? Cred că mai degrabă ai promovat ”maimuțe turistice autohtone”, nicidecum ”produse turistice autohtone”. Unde pulea mea îs produsele alea turistice autohtone? 200 de expozanți, printre care s-au aflat și maimuțe românești cu stand la purtător, de 8000 de dolari. Deja străinii își fac bagajele, ard în flăcări de nerăbdare să ne vadă maimuțele.
Gata. Nașpa, dacă așa știm să ieșim în lume… Atât am avut de spus. Că mă doare capul.

Ce mai poţi să spui?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Despre Urieş

Blogger, web designer, fotograf. Pasionat de fotografie, filme, calculatoare. Călătoresc cât de mult pot. Scriu şi citesc cu plăcere. Cea mai citită revistă: PhotoMagazine. Cel mai vizionat film: Gladiator (2000). Fotograful preferat: Andrzej Dragan. Aşteptări de la viaţă: n-am, prefer să mă aştepte ea.