19 ian. 2016
  |   206 Comentarii

Ce ar trebui să știe deținătorii de polițe RCA și nu știu

Activez și în domeniul asigurărilor de 15 ani. Dar despre asta am mai vorbit. Ideea este că am ceva experiență, adică nu vorbesc după ureche, iar când ceva mă depășește întreb, sap, cer informații de la cei în măsură să mi le ofere.

Am avut foarte mulți clienți care fie și-au vândut fie și-au radiat vechea mașină și mai apoi și-au luat alta. Unii dintre aceștia aveau la firmele de asigurări istoric cu daune la activ, motiv pentru care polița RCA era mai scumpă pentru ei, alții erau înregistrați cu reduceri substanțiale pe motiv că nu au avut daune niciodată.

Când nu ai avut daune înseamnă că ești înregistrat, tehnic vorbind, cu o clasă sau mai multe numite bonusuri-malus. Mai jos o să explic mai pe larg ce înseamnă clasa bonus-malus, ca să înțeleagă toată lumea.

Dar mai întâi să ne ocupăm de o chestiune foarte importantă pe care foarte mulți deținători de polițe RCA nu o cunosc. Știu, o să-mi pun în cap firmele de asigurări, dar asta e, țin cu clienții, pentru că și eu la rândul meu sunt deținător de poliță RCA. Pentru că nu pot să circul cu mașina fără asigurare de răspundere civilă față de terți, amenda se ridică undeva la 1000 de lei, iar polițistul care te prinde fără asigurare are dreptul să-ți ia cheile și numerele de înmatriculare ale mașinii.

Despre ce vorbim aici? Să zicem că ai o mașină în proprietate. Ți-ai cumpărat-o acum 7 ani, iar de atunci și până la acest moment nu ai avut nici un accident, adică nu ești înregistrat cu daune, adică ai fost cuminte, atent și nu ai fost nevoit să folosești polița RCA. De la an la an firma de asigurări te-a recompensat cu un bonus, adică ți-a oferit o reducere numită, în termeni specifici, bonus-malus. Te-ai bucurat de fiecare dată, pentru că nu cred că vrei să plătești asigurarea cea mai scumpă de pe piață, mai ales că este vorba de un RCA, asigurare care, practic, o faci pentru ceilalți participanți la trafic.

Merg mai departe și presupun că după șapte ani te-ai decis să-ți vinzi mașina și să-ți iei alta. Foarte bine, așa fac oamenii înțelepți, nu țin de-o mașină până cad tablele de pe ea. La firma de asigurări, așa cum spuneam, ești înregistrat cu un bonus-malus 7, asta înseamnă că ai primit 7 reduceri timp de 7 ani. Este un istoric bun, prin urmare, la următoarele RCA-uri ai vrea să primești bonus 8, bonus 9 etc. Adică ai prefera să-ți păstrezi istoricul și să pornești cu asigurarea RCA pentru noua mașină cu bonusuri-malus care vin ca o completare la ce a existat până acum.

Perfect, îți cumperi noua mașină și te duci la brokerul tău preferat și îi spui că ai nevoie de asigurare RCA. Agentul bagă datele noii mașini în sistem și îți expune lista cu tarife de la toate firmele de asigurări cu care colaborează brokerul respectiv. Întrebi: bănuiesc că am primit bonus-malus 8, pentru că sunt în al optulea an în care nu am avut accidente?

Nema bonus, zice agentul, istoricul vechi a fost resetat și acum porniți iarăși de la 0. Poftim, zici, puțin iritat? Ce nu știi nici tu și nici agentul, adică unii agenți, este că există o normă legală, oficială, dată chiar de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), organ de stat care controlează, monitorizează și reglementează și activitatea asiguratorilor din România, în care stă scris negru pe alb că ”În cazul înstrăinării/radierii vehiculului asigurat, stabilirea noii clase de bonus-malus pentru un vehicul nou-dobândit se face pornind de la clasa bonus-malus de care asiguratul a beneficiat anterior.” Nu ai știut asta, dar ție ți s-ar părea normal să-ți păstrezi vechiul istoric pe motiv că ai fost cuminte și că mașina pentru care se încheie o poliță RCA este condusă de un șofer, adică de tine, că singură nu prea are cum să meargă pentru că tu nu ți-ai luat o mașină de jucărie, adică teleghidată.

Agentul nu știe de această normă, fie pentru că nu l-a interesat, fie pentru că îi convine foarte tare că tu nu mai ai reduceri atât de mari pentru că astfel și el își ia un comision mai mare. Suni la o firmă de asigurări și întrebi: de ce mi s-a resetat istoricul? Vreau să merg mai departe cu clasa bonus-malus la care am rămas după ce mi-am vândut vechea mașină. Nu se poate, zice reprezentatul firmei de asigurări. Bun, zici, și suni la altă firmă. Același răspuns. Te încăpățânezi și suni și la celelalte firme de asigurări existente pe piața românească. Răspunsul rămâne același.

Te resemnezi și îți faci asigurarea RCA cu clasa bonus-malus zero, că ce-o să faci, doar nu te apuci să umbli fără RCA. Și viața merge înainte. Brokerul a luat comision mai mare, firma de asigurări a câștigat mai mulți bani, tu ai luat o muie scurtă și ai și plătit pentru asta.

Azi m-am decis să sun la ASF și să întreb dacă se cunoaște faptul că firmele de asigurări nu respectă legea și că astfel încalcă drepturile consumatorilor, adică ale clienților de polițe RCA. Din discuția avută cu cei de la ASF am înțeles că se știe de această problemă, atâta doar că nu se poate face nimic dacă cei care cumpără polițe RCA nu depun o petiție, o sesizare, o reclamație, un ceva de care să se poată lega această autoritate înființată special pentru supravegherea domeniului financiar din România.

Să mergem mai departe. Există clienți, așa cum spuneam mai sus, care au avut daune pe vechea mașină, motiv pentru care aceștia nu au beneficiat de bonusuri, ci de creșteri suplimentare la tariful de bază și care, în momentul în care își vând mașina și mai apoi achiziționează o alta pornesc tot de la zero. Cine-i în avantaj? Cel care nu a avut daune și pleacă iarăși de la zero sau cel care a avut daune și pleacă și el tot de la un mare zero?

Prevederea legală de care am pomenit mai sus apare în Norma nr. 23/2014 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, act emis de ASF, reglementare aflată în vigoare de la data de 01.01.2015. Norma respectivă poate fi descărcată de aici.

Clasele bonus-malus și coeficienții aferenți acestora

Și ca să știe și deținătorii de polițe RCA la ce reduceri sau suplimentări de tarife se pot aștepta atunci când au sau nu accidente în trafic, voi publica aici un tabel cu coeficienţii aferenţi claselor de bonus-malus, date extrase dintr-o anexă atașată la Norma 23/2014.

”B” înseamnă discount, bonus, ”M” înseamnă suplimentare de tarif pentru cazurile în care înregistrezi accidente și utilizezi polița RCA. Când faci prima poliță de asigurare se pornește de la B0, moment în care plătești tariful de bază fără discounturi sau suplimentări. În prima coloană se află Clasa Bonus Malus, în a doua coloană regăsim coeficientul aplicat asupra primei de asigurare în procente – %

B14 – 50

B13 – 53

B12 – 56

B11 – 59

B10 – 62

B9 – 65

B8 – 68

B7 – 71

B6 – 74

B5 – 78

B4 – 82

B3 – 86

B2 – 90

B1 – 95

B0 – 100 – momentul zero

M1 – 105

M2 – 110

M3 – 120

M4 – 130

M5 – 145

M6 – 160

M7 – 180

M8 – 200

Care este modul de aplicare al sistemului bonus-malus în funcţie de numărul de daune? Păi hai să simplificăm. Te afli la momentul zero, adică tocmai ți-ai cumpărat o mașină și ai plătit prima poliță RCA. Tariful achitat este cel de bază, 300 de lei pe an – să zicem. După trei luni lovești cu mașina pe cineva și firma de asigurări este nevoită să plătească despăgubiri. La anul, când te vei duce să plătești a doua poliță RCA, vei constata că toți asiguratorii te-au băgat în clasa M4, adică vei plăti în plus față de tariful de bază un procent de 30%. Trece vremea și tu înregistrezi a doua daună, nu te potolești, caz în care procentul adăugat la tariful de bază va crește până la 80 la sută, pentru că te vei afla în clasa M7. Un tabel complet cu modul de aplicare al sistemului bonus-malus poți descărca de aici.

În sfârșit, mai trebuie spus că, potrivit aceluiași act normativ, ”în situaţia în care un asigurat deţine mai multe vehicule sistemul bonus-malus se aplică distinct pentru fiecare vehicul în parte.”

În concluzie, ori nu-ți mai vinzi/radiezi mașina și o exploatezi până cade și vopseaua de pe ea, ori te duci la asigurator și-i dai cu Norma 23 în cap pentru a-l obliga să te lase să-ți păstrezi istoricul asigurărilor dacă îți cumperi o mașină nouă și-o vinzi pe cea veche. Iar ca să-ți păstrezi istoricul ai nevoie de următoarele documente: copie după radierea vechii mașini (prin urmare vinde-ți mașina cu obligația ca noul proprietar să-și înmatriculeze autoturismul pe numele său), copie după ultima asigurare a vechii mașini, copie după actul de identitate, copie după contractul de vânzare-cumpărare a noii mașini.

Iar dacă nici un asigurator nu vrea să te lase să-ți păstrezi istoricul asigurărilor de pe vechea mașină nu ezita să te adresezi ASF. Că dacă nimeni nu face nimic, unii fac numai ce vor și noi o luăm toți prin guriță.

206 Răspunsuri la Ce ar trebui să știe deținătorii de polițe RCA și nu știu

  • Gabriel Broasca spune:

    Te rog, ia in considerare replica de fb. Astept ceva lamuriri, eventual pe email. Merci.

    • Îmi pare rău, nu mai găsesc comentariul tău de pe facebook… Era ceva legat de istoricul la două mașini pe care le-ai deținut simultan. Dacă repeți întrebarea/problema pot să-ți răspund la obiect.

    • Szabo Levente spune:

      Buna ziua. Am doua masini, una mai veche cu bonus 11, si una mai recenta cu bonus 6. Vreau sa imi fac Rca si sistemul imi spune ca de fapt intru in bonus 2 !!!! Cum este posibil, din moment ce nu am avut accident ? Cine reglementeaza cine in ce clasa se afla ?

    • Nu există așa ceva, cu siguranță nu ai înțeles ceva.

  • Gabriel Broasca spune:

    Ma intereseaza cum pot obtine istoricul pentru ultimii 7 ani. In perioada asta am schimbat 3 autoturisme si cred ca 3 asiguratori, fara sa am vreo dauna. Evident ca situatia descrisa de tine se confirma, nu am avut reducerile in discutie. Acum as vrea sa vad daca pot obtine o reducere pt una din auto (cea care a fost de fapt schimbata de 3 ori). Inca nu stiu daca pot prezenta copii dupa toate asigurarile din anii astia, normal ar fi sa apar in baza de date.
    Cea de a 2-a masina in posesie, din 2008, deasemenea nu are daune.
    Merci mult.

    • Dacă nu ai copie de pe ultima/ultimele asigurări nu prea poți să beneficiezi de istoricul vechi. Asta în principiu, pentru că așa cum ai spus și tu trebuie să apari în baza de date. Dar poți să încerci să iei legătura direct cu ultima firmă de asigurări. Istoricul asigurărilor există la oricare asigurător. Dacă ai nevoie de mai multe informații sau dacă vrei să iei legătura direct cu mine o poți face pe facebook pe privat.

  • Constantin daniel spune:

    Daca pe polita mea RCA un alt sofer face o tamponare (un alt sofer imi conduce masina si provoaca o tamponare), cum ramane cu Bonus-Malus-ul meu, ramane intact sau o iau de la 0, cu dauna ca si cum as fi provocat-o eu?
    Multumesc, excelent blog!

    • În cazul descris de tine, dacă polița RCA este făcută pe numele tău, nu vei mai primi Bonus ci Malus, adică atunci când vei încheia o nouă poliță de asigurare primești suplimentare de tarif și n-o iei de la zero, ci te duci sub zero. Cred că în cuprinsul articolului am făcut precizări și legate de această situație. Vezi și tabelul. Mulțumesc pentru aprecieri.

  • emanuel spune:

    Mai e o situatie, pe care am patit-o in ultimii ani: m-am uitat numai pe ultimii 3 ani si de fiecare data bonusul, crestea clasa de bonus, acum cred ca sunt pe la B8, insa niciodata nu am primit efectiv reducerea, si de fiecare data motivarea a fost ca a crescut pretul, pana in dec 2015 cand pe langa cresterea pretului mascata prin neacordarea bonusului, am platit 420 lei fata de 280 lei asa cum platisem in iunie, deci o majorare de 50 %. (masina pe firma, asigurare Carpatica)

    • Problema e că tarifele au crescut enorm în ultimele luni. Clasa bonus o adaugă sistemul automat. La tariful de bază primești discount, însă datorită creșterii tarifelor este foarte posibil să plătești mai mult decât ultima dată. Cu toate astea acel Bonus te ajută să nu plătești tariful întreg. Din iunie și până în decembrie 2015 tarifele au crescut de câteva ori. Și asta s-a întâmplat și din cauza prăbușirii firmei ASTRA.

  • Ciprian spune:

    Vrăjeală de când am mașină în România poliță de la an la an II tot mai scumpa și nam nici o dauna de 10 ani cum trece anul îți dă 5% reducere și intre 30-50% mărire de piață asta ii tara nimănui tuturor posibilităților

  • cipoc spune:

    Am avut o masina cu B8. Am cumparat o alta si am pornit de la B0 bineinteles. Momentan le am pe amandoua in proprietate. Puteam sa plec din B8 cand am cumparat a doua masina?

    • Nu, sistemul bonus-malus se aplică distinct pentru fiecare mașină în parte. Apare scris negru pe alb în norma 23.

    • Szavuly Valentin spune:

      Daca vinzi prima data vechea masina si apoi iti cumperi masina noua,poti solicita pastrarea bonusului. Ideea e sa nu detii in proprietate simultan doua masini.

  • Dorel Groza spune:

    Eu am cumpărat o mașină și vreau să o înscriu pe Germania, acum ăștia de aici de la asigurări im cer o adeverință precum că nu am avut accidente în România de când am permisul, problema e că cele mai multe asigurări le am avut la Astra, care nu mai există, de unde pot face rost de aceasta adeverință, că cei de la Group Amma au zis că îmi poate oferi istoricul doar pe anul ăsta, ceea ce e egal cu zero

    • Îți răspund mâine.

    • Îți recomand să-i suni pe cei de la ASF și să-i întrebi despre posibilitatea de a obține o adeverință pentru ultimii ani direct de la ASTRA.

    • LUCIAN spune:

      adeverinta o primeste de la societatile unde ai avut polite rca. e normal ca fiecare societate sa iti dea pe perioda cand ai avut polita la ea. incearca sa trimiti atat cat ai. e posibil sa obtii reducerea necesara in afara. eu am vazut ca o parte din clientii mei au obtinut asta

  • Mihaela spune:

    desi ziceti ca sunteti cu experienta in asigurari, nu va referiti in niciun fel la ce anume ati facut pentru clienti in sensul descris in articol; stiti sa aratati cu degetul spre ceilalti, stiti pur si simplu ca nu stiu ei, ceilalti. Este cunoscuta povestea cum la fel de cunoscut este si faptul ca daca cei cu bonus sunt gata sa aduca toate actele necesare, cei cu malus se vor fofila si vor face tot ce pot sa isi ascunda istoricul de daune la o masina noua. Din aceasta cauza, aceasta prevedere produce un dezechilibru pentru emitatorul de polite. Logic ar fi ca acest bonus/ malus sa fie preluat automat la inregistrarea in sistem a radierii masinii si inregistrarea unei noi masini. Daca sunteti reprezentant al asiguratorului/ intermediarului, pai puteti sa va dati singur cu Norma 23 în cap pentru ca nu ati rezolvat in mod concret niciunui client preluarea bonus/malusului.

  • Andrei spune:

    Ok, inteleg ca bonus-malus se aplica per masina detinuta. Dar, privind putin invers, daca masina se vinde, cumparatorul primeste odata cu masina si clasa de bonus-malus?

    • Nu, cumpărătorul beneficiază de propriul său istoric, adică dacă a fost pe bonus poate să ceară să rămână pe bonus, dacă a fost pe malus poate cere să rămână pe malus (deși în cazul al doilea nu cred că cineva își va dori să nu o ia de la zero).

  • Mihaela spune:

    Nu cred ca stiu toti, dar sunt sigura ca agentii profesionisti stiu (fie ca sunt direct de la asiguratori ori de la itermediari -in ultimii ani domeniul s-a profesionalizat). In plus, ca sa preiei bonusul este musai sa iti vinzi masina mai intai, sa astepti radierea si mai apoi sa iti cumperi masina noua si sa te duci cu ambele dosare la politie: pentru inmatriculare si pentru preluare bonus (ca pentru malus am indoieli ca cineva s-ar putea preocupa in vreun fel). Altfel, aceeasi norma 23 isi face efectul, si ai parte de B0 pentru ca figurezi cu mai multe masini la noua inmatriculare.

    • Mihail spune:

      Mihaela, in parte ai dreptate, in sensul ca trebuie mai intai sa vinzi masina veche, si apoi sa-ti iei una noua, dar pentru preluarea bonusului nu trebuie sa mergi cu ambele dosare la inmatriculare. Procedura este urmatoarea: iti faci asigurarea la masina noua cu clasa B 0, apoi cu o copie de pe vechea asigurare(de la masina vanduta) soliciti alocarea clasei de bonus de pe acesta polita. Automat asiguratorul va calcula noua clasa, superioara ultimei polite! Si supa aceea ti se restituie diferenta de bonus.
      In norma 23 la care si tu faci referire, la art 66, care se refera la aceasta situatie nu precizeaza absolut nimic despre numarul de masini pe care le ai in posesie. Acest articol se aplica si societatilor comerciale care au mai multe masini!

  • Mihaela spune:

    Acesta este linkul pentru petitii si reclamatii in caz ca: http://www.asfromania.ro/em/fr/

  • ABR spune:

    Dupa 7 ani fara daune ai clasa B/M: B14. Se acorda cate o clasa de bonus la fiecare polita pe 6 luni fara dauna si 2 clase bonus pentru fiecare polita pe 12 luni!!! Deja nu stiu ce sa mai cred despre restul articolului avand in vedere ca sistemul de bonus-malus se bazeaza pe combinatia CNP si SERIE SASIU. Adica daca un proprietar are mai multe masini si nu face accident decat cu una dintre ele penalizarea de 4 clase BM nu se inregistreaza decat la masina cu care a provocat accidentul.

  • Bogdan - Broker de Asigurare adevarat spune:

    După cele scrise de tine, înțeleg ca ești un agent care acum a descoperit Norma Rca și care încearcă sa-si facă reclama.
    Îmi susțin afirmația astfel:
    1. După 15 ani în asigurări nu știi ca dacă nu ai dauna timp de 7 ani, nu ești la bonus 7 ci la Clasa Bonus/Malus B13/B14, aproximativ. Câștigi 2 clase pe an.
    2. Poți avea dauna și sa mai ai și bonus la reînnoirea poliței (în cazul în care reînnoiește asigurarea în anul cu dauna sau dacă ești cel puțin la clasa B5, caz în care la o dauna ajungi în B1, deci reducere)
    3. Clasa B/M se poate transfera și după ce ai înmatriculat noua masina pe numele tău.

    În plus: asiguratul când cumpăra un RCA trebuie sa precizeze dacă este pensionar, dacă este la prima înmatriculare, DACĂ A VÂNDUT MASINA VECHE ȘI ACUM FACE ASIGURARE PENTRU NOUA MASINA, etc.
    Pentru a transfera Clasa B/M, o condiție este ca vechea masina sa fie înmatriculată pe alt nume sau sa fie radiata la politie de pe numele vechiului proprietar.

    • Marius spune:

      Una dintre cele mai idioate si dezinformatoare stiri sau idiotenii care am avut-o! Dl. Broker de 15 ani, esti blana! Din cei 15 ani eu cred ca cel putin 10 ai stat la masuta in colt de strada! Din titlu ai plecat prost! Tepe ale firmelor de asigurari!? Dar tu ca intermediar? Nu tot tepar te numesti ca iei comision mai mare si jecmanesti asuguratul? Te-ai gasit bunul samaritean acum? Cum a zis si Bogdan, dupa 7 ani nu stii cate clase sunt, in cazul cand esti asigurat model si esti constient ce inseamna RCA indifernent daca circuli cu madina sau nu, trebuie facuta ;), nu? Cu acest articol ai trezit toata prostimea! Bravo! (Uita-te la majoritatea comm). Si alt aspect, pe care tu nu-l detaliezi, este faptul ca acest transfer de clasa se face numai in situatia in care data achizitionarii auto nou este dupa cea a radierii auti vechi… Ca sa-ti mai creasca si tie IQ-u’…

  • Dany spune:

    Nu mai am date exacte dar pot sa scriu ca de câțiva ani buni pentru a putea activa ca și instructor auto a trebuit sa reinmatriculam mașinile proprii și personale la societăți cu activitate de școală și pilotaj auto. Mașină este a mea dar în acte apare societatea respectiva. Datorita acestui fapt mașină mea a devenit un „tanc” și plătesc RCA de-mi bate bate vântul prin buzunare preț de vreo luna. Intrebare:
    -pot beneficia de acest bonus-malus?
    Recent am plătit asigurarea și a trebuit sa număr cu vreo 50 Ron în plus fata de anul trecut .

    • Desigur, în momentul în care ți se calculează prima de asigurare primești automat bonusul, adică reducerea. Întreabă brokerul/firma de asigurare, roagă să-ți dea detalii.

  • Kmi spune:

    Mai deunazi circula prin târg un zvon precum ca pretul politei rca va fi influentat si de numarul de amenzi primite de la „prietenii” nostri de la politie. Se-ntelege ca pentru cei care au patima vitezei sau darul de sicana pe ceilalti participanti din trafic riscul de accident este mai mare si se impune o astfel de disciplinare. Cum amenda se ia in nume propriu, adica pe persoana fizica cu cnp, ce se-ntampla cu ace viteji care au masinile inmatriculate pe firme? Cum poate asiguratorul meu sa stie, sa prevada ca masina mea, inmatriculata pe firma va fi condusa de un sofer disciplinat in trafic sau de unul total diferit ca si comportament in trafic? Cum imi va calcula el prima de asigurare in acest caz?

    • Nu știu exact cum se va putea face acest lucru. Presupun că firmele de asigurări vor avea acces la sistemul de evidență a populației. Ceea ce nu prea ar fi corect, zic eu. Dar asta este doar o presupunere. Rămâne de văzut.

  • Acidutzu spune:

    D-le expert in asigurari, dupa 7 ani fara daune ai un bonus 7 ? Eu am doar vreo 17 ani in asigurari ( adica de la 18 ani ) si cred ca ai B 14 ! Ce zici ? 🙂

  • Claudiu spune:

    Buna ziua, am o intrebare, daca detin B7 si am un eveniment de circulatie (accident) asiguratorul „”ma duce”” la B0. De ce nu la B6 ?

    • Nu la B6 și nici la B0, te vei întoarce la B3. Și asta doar dacă ai avut un singur accident, dacă ai avut două, până la reînnoirea poliței RCA, atunci da, te vei întoarce la B0. Pe siteul ASF România găsești anexa nr 5 în care vei regăsi exact ce ți-am răspuns eu aici.

    • Bogdan - Broker de Asigurare adevarat spune:

      Dacă ai o dauna, în funcție de data primei plăti la dosarul respectiv, se disting 2 cazuri:
      1. Dacă reînnoiești polita în acelasi an calendaristic cu data de mai sus, vei ajunge in B8 dacă faci pe 6 luni și B9 dacă o faci pe 1 an.
      2. Dacă reînnoiești polita in anul calendaristic următor, pentru o dauna vei avea B3 iar pentru 2 daune B0, indiferent pe ce perioada faci noua polita.

      Deci: fie s-au văzut 2 daune fie ti-a gresit seria de sasiu pe noua polita.

      Iar nr. daunelor înregistrate este o informație publica pe care o poți verifica în baza CEDAM.
      pe site-ul http://www.asfromania.ro

    • Prietene, ”adevărat broker de asigurare”, dacă ai ceva interesant și util de spus spune, te-am tot lăsat, dar dacă vrei să spui că tu ne tot înveți câte ceva mai bine du-te în altă parte. Ceea ce spui tu s-a mai spus, iar cum o spui tu pare tot pe lângă subiect. Și încă un lucru și promit că nu-ți mai răspund, dacă te mai las să comentezi: tu înveți câte ceva tot timpul sau ești atoateștiutor?

  • Claudiu spune:

    Daca nu o vand pe prima si imi cumpar inca o masina, la cea de a doua masina o iau de la zero. Multumesc.

  • m-high spune:

    D-le Broker, aproape aveti dreptate……dar nu doar agentii de asigurare trebuie sa cunoasca legile si normle in vigoare.Si cumparatorul se poate informa in prealabil iar transferul de Bonus se poate efectua in maxim 24 ore de la solicitare(depunerea documentelor).

    • Desigur, acesta a fost și motivul pentru care am scris acest articol, să afle și clienții ce posibilități au, nu doar agenții de asigurare.

  • Iulian spune:

    Cred ca faceti o grava eroare si dezinformare a clientilor pe RCA: la 7 ani fara accident se acorda clasa de B/M 14 si nu 7. Se acorda o clasa de B/M la 6 luni, deci 2 pe an, inmultit cu 7…

    • Este vorba de o exemplificare… 7 ani, 7 reduceri, bonus 8, 9, 10, 11 etc. Desigur, în 7 ani fără accidente ajungi la B14. Dar nu asta a fost ideea principală a acestui articol.

  • Grigore spune:

    Salut Traian. Îmi permite sa iti testez cunostintele in domeniul BonusMalus. Când se produce malusarea daca omul are o dauna azi 21 ianuarie 2016 ? Si asigurarea ii expira pe 31.12.2016.

    • O să-ți răspund: la reînnoirea poliței.

    • Grigore spune:

      Gresit. Aici nu ai dreptate. Pe 31.12 isi face polita nepenalizat cu începere din 01,01.2017. Daca avea B10 isi face cu B12 chiar daca a avut dauna in anul 2016. Fiindcă modificarea in jos a claselor se face pe 31.12 ora 23:59:59 in fiecare an. Stiai asta?

    • Prietene, greșeala este la tine, nu există așa ceva. Polițele de asigurare RCA nu se mai fac de mână sau pe an calendaristic. Hai să-ți explic mai detaliat, pentru că am scris articolul acesta în ideea de a ajuta. Dacă dosarul de daună nu este plătit la data de 31.12.2016 firma de asigurări îi va acorda acestui client clasă de bonus. Cu alte cuvinte până la plătirea dosarului de daună omul nostru este ”nevinovat”. Dacă dauna a fost plătită, peste trei luni – să zicem, la 31.12.2016 acest client va fi penalizat, cu trei clase bonus mai jos dacă-i pe B, sau cu M dacă-i la B0 sau la o clasă M. Acuma sper că te-ai lămurit și nu mai vrei să-mi testezi cunoștințele în materie de asigurări.

    • Grigore spune:

      Da, dar la 31.12.2016, chiar daca dosarul este plătit, clientul isi face rca tot cu B12. Deci nu apuca sa fie penalizat la prima polita încheiată. Asta ca sa argumentez ca e gresit când ai spus ca ‘la prima polita incheiata’. Daca in schimb uita si isi face rca pe 01.01.2017, isi face cu B6. Ai priceput ca stiu ce vorbesc?

  • Marius spune:

    Am incercat sa imi transfer clasa de bonus pe masina noua dar agentii de asigurare au motivat ca am avut doua masini in acelasi timp, iar a doua masina nu beneficiaza de bonus desi e condusa de acelasi sofer. Acum sa ne gandim…. cine isi radiaza masina veche pana cand nu o are pe cea noua inmatriculata?

    • Citește mai sus că am mai vorbit despre asta. Primești istoricul mai departe pe o mașină nou achiziționată doar dacă vinzi/radiezi vechea mașină.

  • Ionut spune:

    Clasa Bonus se poate transfera doar daca mergi direct la sediul unui asigurator. Chiar in prezent fac aceasta transcriere, dureaza vreo 2 saptamani ca na…maine ma duc sa-mi ridic polita cu Bonusul transferat si sa le dau contul bancar sa-mi vireze inapoi diferenta de la B0 la B8 (vechea clasa).

  • George spune:

    Ca idee…asigurarea pentru masina,pentru mine este o mare escrocherie!De ce?Un accident nu il face masina,ci eu ,soferul.Corect?Deci asigurarea ar trebuii facuta pe persoana si nu pe masina.Si chiar daca detin sau conduc mai multe masini eu soferul fac accidentul sau sunt „baiat cuminte” si eu incasez bonus-male.Ce ziceti?

  • Grigore spune:

    Concluzie: Traian știe în mare cu ce se mănâncă asigurările, dar luat la bani mărunți nu e expert 100%. Sper să nu te superi Traian că intru la tine pe blog, apreciez inițiativa ta de a educa oamenii ‘simpli’. Vreau doar să înțelegi că la capitolul penalizări Malus pot să îți explic cum ai 3 daune într-un an calendaristic și scapi nemalusat niciodată. Tu știi cum să faci asta?

    • Nu mă supăr și chiar sunt curios, cum faci trei accidente și nu ești malusat niciodată? Îți radiezi cele trei mașini, zic?

    • Grigore spune:

      Ai o asigurare făcută pe 15 ianuarie 2016 cu B12. In martie, aprili si iunie masina are cate o dauna. Pe 16 decembrie faci rca cu începere din 15.01.2017, cu B14 care expira pe 14.01.2018. La cumpăna dintre anii 2017/2018 va redeveni B14 in loc de B2.

  • Daniel spune:

    O intrebare, dak am 3 accidente in 20 de ani de conducator auto si 2 milioane de km, cum ar trebui sa ma taxeze o firma de asigurare? Nu ma pot compara cu cei care au 7 ani fara a misca auto sau a o scoate doar vara din parcare, chiar daca nu au nici un incident. Parerea mea este ca trebuie sa se tina cont si de nr. de km pe care ii faci… Ast un raspuns…!!!

  • Constantin spune:

    Un lucru pe care nu l-ai precizat legat de bonus-malus ,si anume ,ca o persoana care a cumparat un autoturism de la alta persoana care a avut daune su malus;noul proprietar va plati RCA-ul tot cu malus datorita faptului ca este legat de nr. de identificare al autoturismului iar CNP-l noului proprietar nu face doi bani chiar daca detine din anii anteriori o clasa de bonus frumoasa.Trebuie umblat la sistemul de incadrare in clase si sa se faca rectificari pentru a se tine cont si de un CNP cu clase de bonus sau malus indeferent de la cine cumpa autoturismul;

    • Grigore spune:

      Esti pe alta planetă. Daca eu cumpăr de la tine loganul, si tu ai M8 pe, eu o sa am B0. Îti dau CNP-ul meu si faci o calculatie pe internet ai sa vezi.

  • Silviu spune:

    Daca lucrezi de 15 ani in asigurari, nu stii ca exista un model de cerere de transfer a bonusului de pe masina veche, care se trimite asiguratorului la care vei incheia RCA, si lucrul se face?
    Iar cand spui „ești înregistrat cu un bonus-malus 7, asta înseamnă că ai primit 7 reduceri timp de 7 ani”, inseamna ca stai prost si cu logica, si cu limba romana. Ai fie bonus, fie malus, nu poti sa ai „bonus-malus”! La fel si cand spui: „ți-a oferit o reducere numită, în termeni specifici, bonus-malus”, folosesti 2 termeni antagonici, ca sa definesti bonusul…

  • Marius spune:

    Salut . Chear constructiv acest post interesant chear nu stiam de acel articol din care reiese ca iti pastrezi cota BM e ce sa-i faci asa suntem noi (laso bre ca merge asa) si asiguratori profita pe tema asta .
    EU am fost nevoit sa inscriu masina pe numele unei persoane in varsta ca sa nu platesc 2000 de lei pe an asigurare deoare ce am 27 de ani si chear si cu BM fara accident de 7 ani de cand am permis .
    Ca,chestie in loc de 2000 de lei platesc 450 de lei pe an la motor de 1998 cmc

  • marius spune:

    eu am vandut o masina in 2014 B/M 10 iar in 2015 am cumparat alta B/M 0.unde merg sa imi transfer B/M? am facut asigurarea la un breker. merg la el? cum obtin diferenta de bani? si de la cine:asigurator sau broker? exista vreo limita de timp?

  • Sorin spune:

    Hoti!!!eu am masina pe numele lui mama… Recomnad ;)… platesc 320 ron pe an desi nu a condus in viata ei.

  • CRISTINA ANTONINA spune:

    Transferul clasei B/M se face manual, dupa emiterea politei RCA 6/12 luni si numai de catre societatea de asigurari emitenta.

    Documentele necesare efectuarii transferului de clasa B/M sunt urmatoarele:

    – copia certificatului de radiere al vehicului instrainat sau CI fata/verso a vehiculului instrainat cu inmatricularea pe noul proprietar sau PV de scoatere din evidenta circulatiei al vehiculului instrainat;

    – polita RCA a vehiculului instrainat;

    – factura de cumparare a vehiculului nou achizitionat;

    – talonul sau CI fata/verso a vehiculului nou achizitionat;

    – polita RCA actuala a vehiculului nou achzitionat.

    Atentie! Transfer de clasa B/M se face numai daca vehiculul nou-achizitionat este cumparat dupa instrainarea celui vechi.

  • Bogdan spune:

    unde trebuie sa intru sa verific si eu ce tip de bonus primesc ? masina e pe tata care nu a avut accident de cand si-a luat permisul 1998 . Si totusi mi se pare ca are de platit destuld de mult asigurarea.

  • COSMIN TUDOR spune:

    Daca ar fi mers la Groupama, ar fi prezentat o copie dupa talonul masinii vandute, o dovada a vanzarii/radierii de la adm financiara si un act de proprietate a noii masini (talon, factura etc). In baza asta, Groupama cauta in sistemul CEDAM al ASF si ii aloca clasa de bonus corespunzatoare pe noua masina. Deci companiile serioase respecta exact legea.

    • petru spune:

      Asta-i doar reclama…toate societatile stiu si aplica legea,numai ca majoritatea politelor se fac prin brokeri si procedura este putin mai complicata(transmitere documente catre asigurator pentru inregistrarea clasei B/M).

  • mihail spune:

    m-am lovit de ceea ce ai descris in acest articol, cu greu am reusit sa le deschid ochii si dupa cateva telefoane la ASF si mai multe mailuri si discutii cu firma asiguratoare mi-a fost transferata clasa de bonus catre noul autoturism… inselatoriile nu au fost inventate de catre asiguratori… atata timp cat vor exista portite prin care vor putea sa stoarca mai multi bani de la clienti, vor profita din plin de ele… asa ca nu are rost sa ne enervam cand stim foarte bine pe ce lume traim

    la urma urmei clientul trebuie sa se informeze si sa fie cu un pas inaintea lor.. toti iti vor banii nu binele

    o zi buna

  • nicolae spune:

    ce dracu ca in fiecare an e mai scumpa,dar daca schimbi societatea de asigurari,mai primesti bonus,ca doar ati vazut ca unele au intrat in faliment,altele au adus un pret mai mare,cum ramine ? poate sa raspunda cineva ? multumesc.

  • sile spune:

    buna ziua ..am o utilitara 3,5 t ,dețin permis din 1999 și pînă anul trecut nu am avut nici un eveniment în fine am vîndut și am cumparat 3 mașini 1 turism 2 papuc 3 această utilitară.Pînă sămi iau autoutilitara nu am avut evenimente.Autoutilitara o am de 3 ani in anul trecut pe la începutul anului ianuarie mai sigur ,printre blocuri șleauri pe mijlocul aleei mașina fuge in dreapta și poc o, oglindă și o aripă de mașină spartă și îndoita,amiabilă avea casco ok dau asigurarea complectăm actele ok.După 3 luni primesc niște somați de la asiguator cu pozele de daună în fine nu știu cum so fi terminat .În luna August mă trzesc cu un telefon precum am parcat la un bloc să descarc marfa și am lovit o lunetă spate la un autoturism… oare?neapărat trebuie să vă prezentati la poliție în maxim 2 ore alfel intrați în urmărire pe țară.Cred căi făcătură de rca în fine amendă,puncte nervi am zis bine așa ofi ia asigurarea și mea culpa ,o măgărie făcută de asigurari și am plătit ce au vrut ei.Bun ajung în Decembrie acelaș an să fac asigurarea pt. anul viitor,mă duc la vreo 4 asiguratori brokeri și toți îmi spuneau ai de platit pt. 12 luni,ÎNTRE 1300 RONI ȘI ALȚI 1250 RONI ,am rămas blocat dc.? anul 2015 au anunțat pînă la sfîrșitul anului se va mari rca cu nuștiu cît.Bineeee eu am vrut să o plătesc în 2015 poate o plătesc mai puțin dc. 2016 asigurarea mea se dezactiva pe 16 ianuarie 2016 eu vrînd să plătesc in decembrie 2015 dar ei îmi dădea preț de 1300 roni.Nu mam lăsat ,am vrut la o firmă rca am fost deacord cu 125 roni și cînd ma sunat pt.distribuție asiguare la domiciliu, am înrebat cît costă RCA răspuns, 130 roni noi vb. de suma de 125 roni,mam supărat și am anulat asigurarea fata mia spus ,Păi vezi că nu poți face altă asigurare 2 săptămîni și că sint obligat sau nevoit so fac cu ei asta este legea firmei.Bun aveam timp vreo cîteva zile să mai merg cu mașina pînnă pe 17 .01 .2016. BUN STIMATE DOMN EU am stat în stres aceste zile pînă pe data de4,5 cînd intru pe un sait renumit E..G și CE SĂ VEZIIIII.. ASIGURAREA RCA: 840 pt 12 luni . ACOLO AM FĂCUTO.ÎNTREBARE;DC. în altă parte se rezovă și ….? AȘTEPT RĂSPUNS TE ROG.ps.Mam săturat de hoțiii. mersi de a gîndi și ați pierde timpul cu acest mesaj de la un om simluuu.Aștept Răspuns..SILEDIANA@YMAIL.COM

  • Ady spune:

    Am asigurare la Euroins. Nu am avut evenimente de multi ani si cele avute anterior 2010 nu au fost vina mea. Dar au fost marunte. De vreo 2 ani tot creste valoarea politei fara sa mai primesc acel Bonus. Desi am intrebat de el am fost informat ca nu se mai aplica si ca asiguratorul este cel mai ieftin din piata. Intre timp am schimbat masinile. Pe cea actuala o am din 2014.
    Intrebarea mea este urmatoarea este valabil in continuare acest bonus si ce credeti ca pot sa fac?

    Multumesc

  • LUCIAN spune:

    IN PRIMUL RAND FELICIT CEL CE A SCRIS ACEST ARTICOL IN CEEA CE PRIVESTE CELE SCRISE. ADICA ADUCE LA CUNOSTINTA LUCRURI IMPORTANTE. DIN PACATE MANIERA SCRISA DENOTA CAT DE SLAB AGENT DE ASIGURARI ESTE. SI ANUME:
    1. ACTIVEAZA DE 15 ANI IN ASIGURARI SI ABIA ACUM IN IANUARIE 2016 S-A GANDIT SA INTREBE LA ASF DE CE NU SE APLICA ACEA NORMA DE PRELUARE A BONUSULUI DE PE O MASINA PE ALTA. EU FAC ACESTE TRANSFERURI DE 2 ANI SI ACTIVEZ DOAR DE 6 ANI IN ASIGURARI SI NU DE 15;
    2. AR TREBUI SA STIE CA TOATE SOCIETATILE DE ASIGURARI SUNT ATENTE SI ITI DA TOT SPRIJINUL IN A REALIZA TRANSFERUL. NU AM INTAMPINAT NICIUN IMPEDIMENT DE LA NICIO SOCIETATE.
    3. DE ATATIA ANI CHIAR NU SI-A DAT SEAMA CA LA UN AN DE POLITE INCHEIATE CASTIGI 2 CLASE DE BONUS? ADICA DACA DE 7 ANI DE POLITE IN CARE NU AI INREGISTRAT DAUNE AR TREBUI INTR-UN CALCUL SIMPLU SA II IASA 14 CLASE DE BONUS SI NU…7

    INCA O DATA FELICITARI

  • Ion asiguratu spune:

    Expunerea este lipsita de profesionalism.Nu mi-as alege un astfel de consultant care bate campii in necunoastere a Normelor si a modului in care functioneaza in Romania Asigurarea de raspundere civila auto.Daca o unda de profesionalism ar fi avut atunci, ar fi stiut elemente simple despre sistemul de B-M, despre clasele de bonuri cat si despre faptul , ca la radierea unui autovehicol ce nu are inregistrate daune , exista doua posibilitati:recuperarea primei de asigurare pe principiul prorata-temporis si /sau transferul Bonusului inregistrat normal,pe polita anterioara,pe o noua masina achizitionata.Evident ca acordarea bonusului nu poate fi lasata la mana agentului ,ci trebuie facuta de un reprezentat al asiguratorului,de regula un director de sucursala.De ce clasa de bonus inregistrata pe polita anterioara?Simplu:Bonusul/Malusul- sunt doyua elemente gestionate de baza comuna a ASF, nu de asiguratori, iar doar deschiderea unui dosar de dauna , nu atrage imediat Malusarea, ci aceasta va aparea dupa lichidarea dosarului de daune-adica plata catre pagubit.Daca ar fi profesionest,brokerul autor de articol, ar fi stiut ca in expunerea lui da numai informatii contradictorii, cu privire la Malus si modul de calcul, dar cand probabil a vandut doar RCA-PE PRET MIC, are si informatii „mici”.O vizita la un asigurator,direct la unul din sedii, ar lamuri multe „necunoscute”.Pe piata asigurarilor sunt muuulti care se dau profesionisti, dar putini care cunosc!

    • LUCIAN spune:

      DOUA ASPECTE NU SUNA TOCMAI OK IN EXPUNEREA DVS, SI ANUME:
      1. RECUPERAREA RECUPERAREA PRIMEI RAMASE SE FACE DOAR IN CONDITIA IN CARE ASIGURATUL CARE A VANDUT MASINA SAU A RADIAT-O NU A DAT POLITA DE ASIGURARE, IAR CEL CE A CUMPARAT-O A INMATRICULAT-O PE NUMELE SAU. CEL DE-AL DOILEA ASPECT POATE FI EXCLUS DE ANUMITE SOCIETATI DOAR PE SEAMA DECLARATIEI ASIGURATULUI CARE IN CAZ CA NU A RESPECTAT SI A INAINTAT TOTUSI POLITA VIITORULUI (SI A AVUT DAUNA) VA RASPUNDE IN FATA LEGII. ESTE BINE SA VA PROTEJATI TOTUSI ASIGURATII.
      2. MODIFICAREA CLASEI DE BONNUS/MALLUS SE FACE LA SUCURSALA CENTRALA SI NU O FACE AGENTUL SAU INSPECTORUL DE ASIGURARI. ACESTA DOAR INANINTEAZA TOATE ACTELE SPRE APROBARE SI ASTEAPTA RASPUNSUL SOCIETATII DE LA SEDIUL CENTRAL (DECI ESTE VORBA CHIAR DE…DIRECTOR).

    • LUCIAN spune:

      TREBUIE STIU CA ORICINE EMITE O POLITA RCA (INDIFERENT CA ESTE BROKER SAU AGENT DE SOCIETATE DE ASIGURARI) NU ARE CUM SA UMBLE ASUPRA CLASEI DE BONNUS. SINGURA MODIFICARE (sic!!!!!) CARE O POTI FACE ESTE SA …..GRESESTI SERIA DE SASIU SI SA-L DUCI LA B0 (CAND ASIGURATUL AR PUTEA AVEA UN BONNUS MAI MARE).

    • Cristian spune:

      Frate…eu am intrebat ceva: daca un sofer dupa 30 de ani fara accident renunta la a avea masina …o duce la dezmembrari ( sa zicem ca omul a implinit 70 de ani si nu mai vrea sa conduca ) ce beneficii are pntru ca 30 de ani a platit RCA ( deci a dat bani ) si nu a primi9t nimic la schimb in locul lor? Asta e de gapt problema. mai sunt si celelalte chestii legate de modificarea sistemului de calcul…dar haideti sa raspundem la aceasta intrebare. 30 de ani de plata…firma de asigurari…stat ( pentru ca o lege statul nu o da daca nu are ceva de castigat..haideti sa fim sinceri …)…celor din spatele firmelor de asigurari…etc. Ce-mi puteti raspunde la aceasta intrebare?

  • miki spune:

    nu cred ca ai dreptate,eu am patru masini pe numele meu,la una din ele mi-a expirat asigurarea,aceasta masina o am de trei ani,cand am facut simulare sa vad cat ma costa am BM11,deci nu cred in resetarea BM-ului la achizitia unei alte masini.

    • LUCIAN spune:

      ESTE POSIBIL SA NU FI MODIFICAT CORECT DATELE SI SA FI SIMULAT PE ALTA MASINA. CLASA DE BONNUS O DETERMINA TANDEMUL CNP-SERIE SASIU MASINA – PENTRU PERSOANE FIZICE SAU CUI-SERIE SASIU PENTRU PERSOANE JURIDICE.

  • Cristian spune:

    Eu am masina de 8 ani si nu am avut accident..si constat ca de vreo 2 ani RCA-ul s-a scumpit pentru ca – zice-se – s-a schimbat modul de calcul,…chestii de-astea de dus de nas clientii.Practic eu platesc mai mult de 2 ani desi nu am avut accident. De 1 an am renuntat si la Casco pentru acelasi motiv…schimbarea modului de calcul…imi bagase din nou franciza,..s.a.m.d. Acest RCA sunt bani dati de pomana. Ce-i poti spune unui sofer care de 30 de ani nu a avut accident si a platit 30 de ani RCA. Pentru ce a platit aceasta suma? Macar dupa un numar de ani fara accident sa ti se achite si tie ITP-ul ( acesta este vreo 80 ron la 2 ani..si in cei 2 ani cat platesti tu 2 RCA-uri, asa ca tot statul ( ma rog, firmele de asigurari ) ies in castig. Deci iata…bani dati pentru nimic. Daca vinzi masina la o firma de casari ti se restituie RCA-ul platit pe perioada existentei masinii daca nu ai avut accident? Probabil NU. Masina va fi dezmembrata si/sau distrusa, deci nu va avea alt proprietar. Si-atunci pentru ce ai platit RCA-ul atata timp? Ca sa-i imbogatesti pe cei de la firmele de asigurari…si cei din spatele lor.
    Atata timp cat..asa cum ati pomenit in material, firmele cunosc treaba cu bonus mall-ul la schimbarea unei masini cu alta noua..dar nu respecta legea, totul fiind facut in favoarea lor cu buna incalcare a legii si defavorizand intentionat clientul, slabe sperante intr-un viitor mai bun. Dupa cum vedeti protectia Consumatorului tace chitic. Procuratura, DNA-ul, ANAF-ul care – vezi Doamne – fac ordine in tara, nu se implica in asemenea probleme. Deci…viitorul suna trist. S-auzim de bine.

    • LUCIAN spune:

      iNTR-ADEVAR POLITA RCA CRESTE IN VALOARE PE BAZA APLICARII ANUMITOR CRITERII INTRODUSE. REDUCECEREA DE 5% LA FIECARE POLITA INCHEIATA PE 6 LUNI SAU 10% IPE UN AN ISI FACE EFECTUL. DACA NU AR EXISTA ACEASTA REDUCERE AM PLATI SI MAI MULT. NU UITATI CA IN MASS MEDIA NU ESTE LUNA SA NU SE ANUNTE CA VOR CRESTE POLITELE RCA. DIN EXPERIENTA MEA AM CONSTATAT CA SUNT SI ASIGURATI CARE PLATESC MAI PUTIN DE LA O ASIGURARE LA ALTA. NU VREAU SA FAC PROPAGANDA SOCIETATILOR DE ASIGURARI, DAR GANDITI-VA CA DINTR-O EROARE PRODUCETI UN ACCIDENT CU CONSECINTE FOARTE GRAVE (PLATA DE 10000 RON SAU 20000 RONI). ATUNCI EU VA SPUN CA VA SCOATETI TOTI BANII PE CARE DVS. I-ATI PLATE IN POLITE PE 50 ANI APROAPE. DIN PACATE NU VA PUTETI REPARA MASINA DECAT DACA AVETI POLITA CASCO SAU AVETI BANII NECESARI PENTRU A VA RESTAURA AUTOVEHICOLUL. CA SA TI SE PLATEASCA ITP-UL INSEAMNA O REDUCERE DE 80 LEI. ASTA INSEAMNA LA O POLITA DE CIRCA 300 LEI PE AN SA SE STRANGA SUMA ACEASTA IN 4 ANI DE POLITE. CEEA CE INSEAMNA CA TOTI AGENTII SA LUCREZE DOAR IN PIERDERE. REDUCEREA O POATE FACE DOAR SOCIETATEA DE ASIGURARI. DAR ASTA AR INSEMNA SA FITI FIDELI SOCIETATII DE ASIGURARE ANI DE ZILE. INSA FLUCTUATIA PRETURILOR VA FACE SA MIGRATI DE LA O SOCIETATE LA ALTA IN FUNCTIE DE PRET (SI ESTE FIRESC IN CONDITIILE ROMANIEI DE ASTAZI). SITEMUL CU FRANSIZA LA POLITA CASCO NU IL PRACTICA TOATE SOCIETATILE. ESTE POSIBIL CA POLITA CE ATI AVUT-O SA FI FOST PE O SOCIETATE CARE A INTRODUS FRANSIZA OBLIGATORIE. (IN ACEST CAZ SUNT 2 SOCIETATI). SI REVIN ASA CUM AM SPUS SI INTR-UN COMENTARIU ANTERIROR. SOCIETATILE DE ASIGURARI FAC TRANSFERUL DE BONNUS MALLUS IN CONDITIILE STABILITE DE LEGE. ESTE IMPERIOS NECESAR CA AGENTUL DVS (FIE CA ESTE BROKER DE ASIGURARI SAU AGENT DE SOCIETATE) SA VA INVETE SA RESPECTATI PASII PENTRU ASTA. SI CREDETI-MA CA NU ESTE GREU SA ….PASIM ASTFEL. DE ASEMENEA, NU AM INTALNIT NICIODATA PIEDICI IN TRANSFERUL DE CLASA SI AM FACUT VREO 10 IN ULTIMII DOI ANI. SI AM REUSIT ABSOLUT CE AM INCERCAT. DIFERENTA A FOST DOAR PERIOADA DE APROBARE: DE LA 1 ZI PANA LA 30 DE ZILE.

  • Florin spune:

    Va salut !
    Am urmarit cu interes articolul privind asigurarile de tip RCA . Eu ma aflu in alta situatie si anume ca pina sa dea faliment ASTRA eu la ei mi-am facut asigurarea si nu am pastrat nici o chitanta , pentru ca la drept vorbind nu pot pastra orice bon sau chitanta in eventualitatea ca peste x ani voi avea nevoie . Daca ar fi asa ar trebui sa ne facem contracte cu firmele de arhivare…. Anul asta am facut la City Insurance , habar n-am daca am beneficiat de vreun bonus pentru ca in fiecare an s-au tot scumpit asigurarile si am zis ca este normal tariful . Ma intereseaza acest subiect pentru ca in viitorul apropiat vreau sa achizitionez o alta masina care are motorul mai mare , 2,4 L si din cate am observat , pe piata asigurarile RCA incep de la 1000 de lei in sus. Imi puteti da un sfat?Daca Astra a dat faliment , mai am vreo sansa sa-mi recuperez istoricul de la ei? Ce este de facut?
    Va multumesc !

    • Istoricul mașinii este același la oricare firmă de asigurare. Pe platforma online același istoric apare în dreptul oricărei firme de asigurare. Discută mai în detaliu pe această temă cu agentul de asigurare. Sau dă-mi un email prin intermediul paginii de contact și poate vorbim și în offline. Încerc să te ajut pe cât posibil.

  • Lorand spune:

    Buna , am o intrebarea ,am mica firma de transport cu 2 camioane ,unul dintre acestea a fost lovit de vreo 3-4 ori de soferi diferiti ,iar eu acum platesc aproximativ triplul unui rca pe acest camion.Intradevar proprietarul sunt eu ,adica firma mea ,dar camionul a fost lovit de 3 soferi diferiti , nu mi se pare normal sa sufar eu ca si proprietar pentru neatentia altcuiva,am vreo sansa sa nu trebuiasca sa platesc atat de scump RCA-ul?

  • […] articolul despre istoricul RCA. Un articol care a bătut la cur cam tot ce se putea bate. În acest moment sunt peste 4000 de […]

  • Lucian spune:

    E valabil și pentru persoane juridice când se termina leasing-ul? Concret ce se poate face? Cand reinscrii masina pe numele unei alte firme ar trebui sa trimiti la ASF copie dupa radierea din carte a firmei de leasing? Si iti dau raspuns cand?
    Multumesc.

  • Lucian 2 spune:

    Am 2 autoturisme inscrise permanent in circulatie pe numele meu.
    Ambele sunt inscrise in circulatie la un interval de 2 luni la sfarsitul anului 2006.
    Cu unul umblu permanent, mereu arigurat RCA, acum am clasa de bonus B 11, voi intra la B12.
    Al doilea autoturism e folosit cu pauze lungi de timp, a avut RCA cu unele intreruperi si la el am acum clasa bonus B6, voi intra la B7.
    NU am avut accidente si despagubiri de pe RCA ale celor 2 autoturisme.

    Intrebarea : e posibil sa transfer clasa de bonus mai avantajoasa de la primul si pentru al doilea autoturism ?
    Daca DA, cum ?

    Multumesc

  • Andrei spune:

    Salut. Am citit tot articolul/toate comentariile. Stiu despre ce vorbim. Insa, am o intrebare ce trateaza un aspect mai grav (sunt si in situatie):
    – in caz de dauna totala cum se stabileste valoarea de piata a autoturismului?
    Un raspuns cat mai concret daca se poate, nu articolul intre ghilimele. L’am citit si rascitit. Cine sunt firmele specializate pe asa ceva? Zvonul ca se intra pe autovit/olx sau altele de profil e adevarat? ( desi corect nu e ).
    Pana la inceputul lui 2015 a fost pe baza de catalog/uzura/stare, stiu.
    Caut un raspuns pentru norma actuala.
    Mersi!

    • Se consultă Catalogul Schwache. Dacă asiguratorul spune că nu are așa ceva și-o dă la întors spunând că nu acolo caută valoarea de piață a autoturismului avariat chiar te minte în față.

  • szabo ernest spune:

    Salutare,am citit cele relatate mai sus si ma regasesc si eu intre cei la care nu se respecta aceste bonusuri,tin sa precizez ca nu am avut accident de cind detin carnetul de 12 ani,in acest interval am avut 4 masini cu tot cu cea actuala,acum tin sa specific ultima perioada de un an,mai exect penultima masina am cumparato de noua in 2007 am vinduto in iunie 2015(ultima asigurare suma totala a fost de 270ron pe an),tot in 2015 am cumparat inca o masina in luna aprilie,tin sa precizez ca asigurarea la a doua masina a fost de peste 450ron,mi ss spus ca pretul este mai mare daca detin doua nu poate sa-mi dea bonusurile si la a doua masina,sa zicem ok,pina in momentul de fata dar eu am vindut masina,penultima si am radiato,acum cu cea actuala(mai exact peste doua luni i-mi expira),am facut o simulare auzind ca cresc preturile sa vad u de ma incadrez(surpriza cea mai ieftina asigurare530ron,nu beneficiez de nici un bonus(tin sa amintesc ca nu am avut accident timp de 12 ani,daca puteti sa ma ajutati(sa ma lamuriti as fi recunoscator si va multumesc anticipat.

  • […] Ce ar trebui sa stie detinatorii de polite RCA si nu stiu – uriesblog.ro2092 shares 149 comments 2213 likes 5 tw. trackbacks 2643 tw. followers […]

  • […] Ce ar trebui sa stie detinatorii de polite RCA si nu stiu – uriesblog.ro 2092 shares 149 comments 2213 likes 5 tw. trackbacks 2643 tw. followers […]

  • LF spune:

    dincolo de unele inadvertente din articolul initial si tonul mai degraba de can-can decat unul stiintific, subiectul tratat este unul bun, de interes general si care da informatii la nivel general.
    cum cei mai multi cititori pun intrebari din punctul de vedere al unui proprietar persoana fizica iti propun clarificarea catorva aspecte tehnice (nu prin comentariu ci print-o adaugire la postul initial) ce tin de :
    – aplicarea transferului de clasa B/M, conditiile tehnice de aplicare sau de excludere de la posibilitatea de transfer;
    – structurarea pasilor ce trebuiesc parcursi: vanzare auto vechi, achizitionare auto nou, emitere polita cu clasa B/M ZERO si apoi solicitarea direct la asigurator a modificarii de clasa etc.
    – pe ce perioada de timp merge in trecut aplicarea sistemului pentru persoane fizice si juridice
    etc.

    de asemenea, ar trebui sa clarifici si felul in care poate ar trebui aplicat transferulin cazul PJ, flotelor pe PJ etc.
    altfel, cumspuneam si mai sus, postarea ramane mai degraba una de can-can si care indeamna poate la studiu pe cei interesati de acumularea de noi cunostinte si dezvoltare personala, pe ceilalti lasandu-i sa traiasca in sordida sintagma: „traim in Romania si asta ne consuma tot timpul!”
    Spor!

  • Lucian spune:

    Poti sa exemplifici cu se poate transfera clasa B/M in cazul terminarii leasing-ului pentru PJ ? Multumesc.

    • Lucian spune:

      transferul bonusului se face automat doar intr-o singura conditie. DACA LA INTOCMIREA POLITELOR RCA IN PERIOADA DE LEASING A SVUT GRIJA CEL CE A EMIS POLITA SA SPECIFICE LEASINGUL SI SA FIE TRECUL UTILIZATOR PERSOANA CARE PLATESTE LEASINGUL. DACA NU A AVUT GRIJA DE ASTA INCEPEA MILOGEALA LA ASIGURATORI CEEA CE ESTE GREU DE CREZUT CA SE POATE FACE CEVA.

      IN ACEST SENS, AVETI GRIJA CINE VA INTOCMESTE POLITA

  • Nicolae Marcel spune:

    Salut,
    Daca un sofer a dat asigurarea (fara un acord scris) , unei alte parti vatamate fara acordul detinatorului politei (in speta firma mea), firma de asigurari trebuia sa plateasca sau nu dauna ? Eventual daca stii un articol de lege care reglementeaza aceasta situatie.
    Daca as fi fost intrebat , o achitam eu dauna , fiind foarte mica.
    Multumesc

  • Nicolae Marcel spune:

    Dar o scurgere de ulei pe sosea poate fi considerata accident asigurat, sau defectiune a camionului ce nu intra sub incidenta asigurarii.
    O firma care se ocupa de autostrazi in alta tara, a folosit polita mea, fara acordul meu, fara sa fiu informat, doar prin simpla cerere a actelor soferului si al camionului.

    Multumesc

  • Nicolae Marcel spune:

    Fara nici o proba, fara nici un proces verbal

  • Dany spune:

    Buna seara ! Am avut un autoturism timp de 8 ani fara accident , vândut in Martie 2015 .Acum doresc sa înscriu o noua mașina si doresc sa beneficiez de acel Bonus , probabil B9 . Problema este ca nu mai am ultima asigurare ! Cum as putea face rost de ea ? Ultima asigurare fiind făcut la Astra.. Penultima la Cityinsurance ! Astra sau City sunt obligați sa îmi dea ultima asigurare făcută la ei ? Aștept un răspuns ! Mulțumesc

    • Își recomand să consulți pagina fgaromania.ro sau ghidul ASTRA publicat de ASF. Sau pur și simplu dă un telefon la ASF România. Eu știu că trebuie să ai toate documentele justificative pentru a beneficia de același istoric pentru o mașină nouă.

  • […] pe locul 6 în clasamentul pe țară la categoria bloguri. Cel mai citit și distribuit articol: Ce ar trebui să știe deținătorii de polițe RCA și nu știu – peste 4000 de distribuiri, 108 comentarii. În luna ianuarie 2016 am avut 37.224 de […]

  • Adrian spune:

    LUCIAN, nu mai scrie cu litere de tipar ca ne omori ochii si mintea!
    Daca nu mai sunteti in posesia ultimei asigurari, puteti solicita de la firma unde ati avut asigurarea eliberarea unui Certificat de Bonitate cu care veti putea face dovada B-M in vederea transferarii acestuia.

  • Florin spune:

    Eu am schimbat vreo 8 masini de cand s-a introdus bonus malus. De fiecare data le-am dat cu legea in cap astora de la Astra si o data celor de la Asirom. Cei de la Asirom au fost mai receptivi, in chimb cei de la Astra… Directorul agentiei de la Braila habar n-avea de acesta prevedere (transferul BM pe masina nou achizitionata). De fiecare data cand am facut transferul a trebuit sa ma contrez cu fiecare din ei. Eu eram, spuneau ei, primul care cerea asa ceva. Pe unul l-am pus sa deschida calculatorul, de fata cu mine si sa citeasca articolul in care se preciza treaba asta.
    O alta intrebare am eu acum, ce se va intampla de la B14 incolo? Ramanem la B14? Sa zicem ca nu se mai urca mai sus de B14, ce se intampla daca la 2-3 ani dupa ce am ajuns la B14 avem o dauna? Coboram mai putin de 4 clase malus sau ne ducem la B10 direct desi asta ar fi o nedreptate, adica am ajunge la momentul in care nu exista bonus malus.

  • Cosmin spune:

    Eu am o problema cu cei de la Carpatica si nu stiu cum sa rezolv … Am facut asigurarea in ianuarie 2016 cu BM 0 si apoi cerere pt preluare BM. Au insistat ca nu pot prealua BM direct de la vechea masina. Acum au trecut 2 luni de cand astept diferente de prima intre B0 si B11. Am primit polita cu B11, dar banii ciuciu…

    Am sunat la ASF si mi au zis clar ca nu au cum sa ma ajute ca legea nu prevede si o perioada in care cei de la asigurari sa vireze bani. Am intrebat ce inseamna asta? ca pot astepta si 10 ani ? si mi au zis ca nu astept 10 ani ci cat vrea Carpatica :))))))

    Stati linistiti ! ASF vegheaza pt noi !!!

    MULTUMIM MISU NEGRITOIU !!!

  • Carpatica are multe bube-n cap, motiv pentru care și cei de la DNA s-au hotărât să le calce pragul inopinat. Mai încearcă, mai insistă. Cred că acum e cel mai bun moment să faci presiuni asupra lor.

  • violeta spune:

    buna ziua, am citit pe google un articol despre RCA, si as dori daca se poate sa imi spuneti si mie niste chestii legate de asta, problema mea este urmatoarea:
    In 2013 octombrie am avut un accident cand am dat si polita avand B8, anul urmator in martie 2014 pe polita mea a fost trecut B0, acum in martie 2016 cand am facut din nou RCA am fost gasita cu M1, este corect ceea ce au facut ei?
    va multumesc si astept raspunsul dvs.

    • m-high spune:

      Cred ca ati avut mai multe evenimente rutiere

    • Violeta spune:

      Singurul eveniment a fost în 2013. Și din 2014 am rca la euroins

    • Este prea ciudat cazul dumnevoastră. Ori nu ați înțeles bine, ori sistemul a dat erori la emiterea polițelor, deși mă îndoiesc. La un singur accident apare o retrogradare de 4 clase. Ori ați avut mai multe accidente, ori, repet, nu ați înțeles dumneavoastră ceva.

  • Violeta spune:

    Am fost la euroins și au spus ca s-ar putea sa fi fost o eroare în sistem de ei au emis polița cu B0 și ca vor face verificări deoarece în 2013 aceasta a fost B8 iar acum în august 2015 ASF a făcut plata pentru dauna.

    • Dacă a fost eroare de la ei atunci să vă rezolve problema tot ei.

    • Lucian spune:

      BANUIESC CA UNA DIN POLITELE ANTERIOARE S-A EMIS INTR-UN MOMENT CAND BAZA DE DATE CEDAM NU FUNCTIONA. ACEST FAPT A DUS LA O CLASA DE BONUS B0. LA O NOUA POLITA REFERINTA S-A LUAT DE LA ACEASTA. DIN SPUSELE DVS. ATI PIERDUT 4 CLASE. AVEATI B8, CU DAUNA AJUNGEATI LA B4 SI CU GRESEALA LA B0. DE ASEMENI ATUNCI CAND ATI FACUT POLITA RCA EXISTA RISCUL SA VA FI SCRIS SERIA DE SASIU GRESIT. ASTFEL E CA SI O MASINA NOUA

  • Marius spune:

    Va salut. Din 2009 pana acum am avut 3 masini(fiecare pe rand vanduta) la care am avut RCA calculat cu B0 si B2 maxim. In acest moment doresc sa inmatriculez o a alta masina si pentru inmatriculare constat ca se aplica automat B0 la toate verificarile online pentru asigurari RCA .
    Eu in acesti ani nu am avut daune(verificat si pe CEDAM Istoric daune), va rog sa-mi precizati cum pot beneficia de B12 sau B14 la polita care doresc sa o inchei pentru inmatriculare autovehicul second hand din romania. Am detalii despre fiecare polita rca din 2009 pana in prezent (serie sasiu, nr inmatriculare, data valabilitate, asigurator). Cine ma poate ajuta cum sa ajung sa am un Bonus actualizat chiar si din trecut nu doar ultima polita rca.
    Multumesc de ajutor.

    • La un astfel de caz s-au dat deja explicații în articol, chiar și în comentariile de la această postare. Îți recomand să citești cu atenție.

  • Gabi Rotaru spune:

    Buna ziua! am un caz la care nu am reusit sa gasesc raspunsul pana in prezent. Poate ma ajutati dumneavoastra. Am detinut o masina din 2008 pana in 2015. Am vandut-o, iar anul acesta am cumparat si inmatriculat alta. Aflasem de transferul bonus-malus asa ca m-am dus la un broker si i-am cerut acest lucru. I-am dat toate actele pe care mi le-a cerut si au fost in regula. Toate bune si frumoase pana acum. Doar ca atunci cand a facut si el cererea catre societatea de asigurari a primit raspuns ca in urma verificarii in baza de date CEDAM vechiul autoturism aparea cu o dauna in anul 2009 (repet, IN ANUL 2009) care nu a fost „malusat” niciodata. Drept urmare in urma unui calcul facut de aceasta societate de asigurare sunt de acord sa imi transfere clasa de bonificatie, dar in loc de B10 (ultima asigurare avea B8) imi acorda B5. Am mers sa discut personal cu un inspector de la aceasta societate de asigurari, care mi-a spus ca este legal acest lucru si i se pare chiar logic si normal ca eu sa fiu malusat pentru o dauna de acum 7 ani, chiar daca nu a fost vina mea ca cei obligati sa faca acest lucru nu au facut-o atunci.
    Intrebarea mea este daca exista un termen de prescriptie al malusarii unei daune si unde m-as putea interesa daca este legal ce vor sa faca ei. Ma gandeam la OPC sau instanta de judecata.
    Stiu ca obligatiile de plata catre stat, amenzile, pana si infractiunile au un termen de prescriptie al constatatarii (aplicarii) sau executarii, iar acestea au un pericol social mai ridicat decat malusarea unei daune.

    • În mod normal, lucrurile stau cam așa. Acea daună ar fi trebuit să fie provocată de tine. Adică tu ai lovit pe cineva cu mașina menționată. Dacă a existat dauna tu ar fi trebuit să dai asigurarea iar firma de asigurări să deschidă dosar de daună, să plătească mai apoi pagubele și să te maluseze și în baza CEDAM. Dacă nu a fost folosită asigurarea, dacă firma de asigurări nu a plătit nici o daună, implicit nu ai cum să apari în baza CEDAM. Din punctul meu de vedere, firma de asigurări încearcă o măgăreală. Dar poți verifica acea presupusă daună și tu, direct aici: http://www.asfromania.ro/consumatori/baza-de-date-cedam/interogare-istoric-daunalitate

  • Gabi Rotaru spune:

    Multumesc pt raspunsul prompt. In urma interogarii bazei CEDAM au reiesit urmatoarele: Dauna a fost provocata de mine la data de 23.11.2009, iar Data primei plati a fost 16-12-2009. Asta inseamna ca la reînoirea poliţei de asigurare în anul următor (2010) celui în care au fost plătite daune (2009) pe baza unei asigurări pe care am deţinut-o la un asigurător RCA trebuia sa se aplice un malus, care din motive necunoscute de mine nu s-a aplicat la acel moment. Din ce am aflat pe net, am inteles ca bonus malus s-a aplicat la prima asigurare incheiata pe anul 2010 (in cazul meu 30.12.2010) si banuiesc ca atunci mi s-a acordat clasa BO. In urma interogarii bazei CEDAM am refacut calculele incepand de la BO in 2010 si am ajunsla B8 in 2015 (cat a fost si in fapt).
    Deci, pe scurt, intradevar apar in CEDAM cu o dauna in 2009, platita in 2009, nemalusata.
    De pe site-ul ASF am extras urmatoarele informatii:
    1. Malusul se aplică la reînoirea poliţei de asigurare în anul următor celui în care au fost plătite daune pe baza unei asigurări pe care aţi deţinut-o la un asigurător RCA.
    2. În cazul unor erori privind corectitudinea datelor înscrise în poliţele de asigurare încheiate, ele pot fi corectate numai de către asigurătorul care a emis poliţa de asigurare şi a introdus datele în CEDAM.
    3. Pentru aplicarea unui malus sunt luate în calcul evenimentele pentru care a fost plătită cel puţin o daună în anul calendaristic anterior datei de emitere a poliţei.
    In consecinta, sunt indreptatit ca la transferul clasei de bonus-malus sa cer clasa B10, pe motivul ca acea malusare trebuia facuta in 2010 si daca nu a fost facuta, singurii care pot modifica polita din 2010 sunt cei care au emis-o? Totodata, mai poate fi malusata acum pt o dauna din 2009? Prevederea ca ar trebuie maulsata in anul urmator efectuarii platii nu poate fi interpretat ca fiind tocmai termenul de prescriptie de care am intrebat initial?
    Iti multumesc inca odata pt. rabdarea de a raspunde tuturor.

  • Gabi Rotaru spune:

    Ce vedem noi in baza de date CEDAM pe site-ul ASF este acelasi lucru cu ce vad firmele de asigurare? Este baza de date oficiala?

    • Gabi, da, ceea ce vedem noi văd și firmele de asigurări, oricine poate să-și consulte istoricul, este o bază de date oficială. Legat de cazul tău mai spun că, în cazul în care chiar apare acea daună și a fost și plătită, nu cred ai șanse prea mari să primești Bonusul trecut. Desigur, probabil că firma de asigurări a făcut niște greșeli. Totuși, de ce nu ai încerca să rediscuți cu firma de asigurări. Întreabă-i, de ce nu te-au malusat atunci și de ce vor să facă asta doar acum și doar pentru că tu îți ceri un drept. Dacă ai informații noi poate că ar fi interesant să vii cu ele aici, să aflăm cu toții cum ai rezolvat.

  • Gabi Rotaru spune:

    Traian, poti sa-mi spui, te rog, la ce clasa de bonus-malus ar fi trebuit sa fi fost incadrat in anul 2010, avand in vedere urmatoarele (nu este un test):
    Aveam o asigurare valabila in perioada 23.11.2009-22.11.2010;
    Am provocat o dauna la data de 23.11.2009;
    Data platii acestei daune a fost 16-12-2009;
    Urmatoarea asigurare a fost facuta pe perioada 30.12.2010-29.12.2011
    Stiu ca acest sistem de bonus-malus a intrat in vigoare de la 01.01.2010 si dupa calculele mele cred ca am inceput cu B0. Cu cat trebuia sa incep?

    PS: Referitor la cazul meu, am sunat si la ASF si mi s-a spus de catre o duduie foarte „intepata” ca este corect ce mi-a spus societatea de asigurari ca daca legea nu prevede un termen de prescriptie pot sa ma maluseze oricand doresc ei. Din minimele cunostinte de drept stiu insa, ca daca un legiuitorul a prevazut expres in actul normativ ca malusarea se face in anul (nu anii sau perioada urmatoare) urmator platii daunei (in cazul meu, anul 2010), iar perioada de referinta de care se tine cont la aplicarea unui malus este, citez „anul calendaristic anterior datei de emitere a poliţei” (in cazul meu, anul 2015), atunci nu ar mai ramane loc de interpretari subiective.

  • ahe cristina spune:

    buna seara…si FELICITARI! ati facut lumina intre oamneini de rand ca mine. va rog daca ma puteti indruma/sfatui intr-o speta. tatal meu avea un autoturism cu a carui asigurare a ajuns la B13. acea masina mi-a dat-o mie (tot el proprietar) si apoi si-a cumparat o alta…cu care a inceput asigurarea de la B0. prima masina (pt care avea B13) s-a vandut, si am achizitionat o alta (in momentul vanzatii asigurarea mai avea 6 luni valabilitate). mare noroc ca am gasit inscrisurile dvs…pt ca eram pachet de nervi, cum sa incepi iar cu asigurare B0 daca schimbi masina???? dar se pare ca nu smile emoticon. acum intrebarile: mi s-a spus si aici la Oradea unde se fac RCA ca da, se poate continua cu istoricul proprietarului doar ca prima asigurare pe masina nou achizitionata s-ar face tot cu B0, apoi se merge cu dosarul la firma de RCA si ca doar la urmatoarea asigurare se va face pe B13 (sau 14). mie imi este teama ca nu se vor tine de cuvant, si ca vor inventa probleme, ca doar suntem in ROMANIA TE IUBESC. a doua intrebare este daca pe jumatatea de an din asigurarea ramasa de la masina vanduta se pot recupera banii, si in ce mod? va multumesc anticipat

    • Lucian spune:

      POLITA NOU INCHEIATA CU B0 SE MODIFICA (INCLUSIV MICSORAREA PRETULUI) CU BONUSUL PRELUAT. IN SCHIMB ASTA SE FACE DUPA CE DEPUNETI LA SOCIETATEA DE ASIGURARI DOCUMENTELE CE AJUTA LA MODIFICAREA BONUSULUI. ASTFEL SI PRIMA POLITA CAPATA BONUSUL PRELUAT. RECUPERAREADIFERENTEI SE OBTINE CU CONDITIA SA AVETI UN CONT IN CARE SOCIETATEA CE A EFECTUAT MODIFICARE SA II DEPUNAS. IN SCHIMB VETI ASTEPTA CAM 1-2 LUNI. DACA NU AVETI CONT (EU AM AVUT UN ASTFEL DE CAZ) VA DESCHIDETI UNUL, SI DUPA CE V-AU PLATIT DIFERENTA II SCOATETI SI IL INCHIDETI DUPA ACEEA.

      RECUPERAREA BANILOR DE PE O POLITA VANDUTE SE POATE FACE DOAR DACA AVETI O DOVADA CA CEL CARUIA I-ATI VANDUT MASINA A INMATRICULTAT-O PE NUMELE LUI. ASTA SE DOVEDESTE DEPUNAND O COPIE A CARTII DE IDENTITATE A VEHICULULUI IN CARE PE PRIMA PAGINA APARE NUMELE CELUI CARE V-A CUMPARAT MASINA.

  • Asta-i procedura. După ce se emite asigurarea pe B0, ulterior se emite altă asigurare pe vechiul BM, adică pe B13 sau B14. Insistați. Referitor la a doua întrebare, se pot recupera banii pe o asigurare doar dacă ați vândut mașina și aveți documente doveditoare.

  • Damian spune:

    Buna.Ma poti ajuta cu un sfat in legătura cu istoricul de dune de la asigurare?
    Am nevoie de el iar brokerul de la asigurare nu imi poate da mai mult de 5 ani.Politele vechi nu le mai am! Cine se gandeste sa le mai pastreze! Totusi ar trebui sa fie o modalitate sa il primești doar cu CNP! SAU?
    Mulțumesc pentru intelegere.

  • Ivan florentina spune:

    Ce înseamnă b 8 adică îmi face discount la asig.

  • Cornel spune:

    Salut Traian, vreau sa vand masina dupa 7 ani :). Nu am avut incidente. Daca viitorul proprietar face un accident cu polita mea (in cele 30 de zile cat poate, teoretic, sa mearca cu talo ul/asigurarea mea) imi va influenta următoarea mea asigurare la o masina noua? Ar fi de preferat sa reziliez polita rca dupa ce vand masina? Inteleg ca se poate. Evident anuntand si omul, sa stie. Mulțumesc

  • Adrian Cimpoca spune:

    salut, interesant articol. caut si eu raspuns la o intrebare, poate s-a strecurat in comment-urile de mai sus, dar sunt peste 100… si nu le-am citit pe toate.
    deci:
    ce se intampla in cazul persoanelor fizice, care nu au avut masina pe numele lor, dar au lucrat ca soferi la diferite firme?
    speta e a unui prieten din germania care a avut tocmai prin ’96 sau ’98 ultima masina pe numele lui. dupa care a condus, ca sofer, doar masini inmatriculate pe firma. acum e stabilit in germania, si-a luat masina personala, si are nevoie de adeverinta de bonitate. am incercat la un asigurator de aici, am cerut sa-mi dea o adeverinta ca X nu figureaza in baza lor de date cu evenimente. mi-au spus ca nu pot da decat celor care au / au avut polita incheiata la ei.
    ce se poate face in cazul acesta? multe multumir

  • Ciofu Costel spune:

    Buna,am si eu o intrebare si sper sa ma poti ajuta.Am dat masina cumnatului meu si a mers azi in oras unde a facut un accident usor,a lovit putin in spate o masina si au facut intelegerea amiabila fara a mai implica politia si i-a dat asigurarea sa-si repare masina.Eu am vreo penalizare la polita rca daca el a produs accidentul si nu eu propritarul ?multumesc frumos.

    • Dacă polița de asigurare folosită a fost a ta, penalizarea este tot a ta.Și bănuiesc că polița mașinii respective a fost făcută pe numele tău.

  • Alex Andrei spune:

    Buna ziua.Am si eu o nelamurire poate ma puteti ajuta.am cumparat un autoturism de la proprietar,iar asigurarea este valabila pana la data de 1.1.2017.este obligatoriu sa fac o alta asigurare in vederea inmatricularii? Tin sa precizez ca pastrez numerele vechiului proprietar.e obligatoriu sa fac si itp chiar daca e valabil tot pana in 2017 ?Multumeac anticipat

  • Alex M. spune:

    Buna seara! Am urmatoarea problema. Am o masina care a fost tamponata de catre un asigurat RCA, polita valabila. Firma asiguratoare mi-a platit dauna totala deoarece a fost zdrentuita ca lumea si nu se mai putea repara. Eu am cumparat o alta masina, chiar aceeasi marca si model cu care circul de doua luni. Doresc sa stiu cum pot pastra clasa bonus8 pe care o aveam avand in vedere ca masina nu o radiez decat in momentul in care o sa vand tichetul remat, poate, sau cand nu mai am nici o piesa de luat de pe aceasta. Deci practic o tin in parcare.

  • Dorian spune:

    salut , am si eu urmatoarea situatie

    am avut o masina timp de 6 ani, fara sa am accident. in ianuarie am dat aceasta masina dar fara a face actele, urmand sa fac asta in septembire. intre timp am cumarat alt masina si am facut asigurare cu b0. dupa ce vand masina ce am avuto 6 ani pot sa imi continui bonusul la aceasta ce o am acum? In mod normal se zice ca inti trebuie sa vinzi masina si apoi sa cumperi alta, dar daca o vinzi ulterior nu se aplica continuarea de bonus? ultumesc anticipat

    • După ce vinzi mașina, mergi la asigurator și ceri continuitate la clasa bonus.

    • m-high spune:

      trebuie sa o radiezi,nu neaprata sa o vinzi,cu certificatul de radiere fiscala,polita veche+cerere tip se poate rezolva transferul de bonus

    • Dorian spune:

      Am sunat si la asf , domna de acolo mi.a spus ca nu se poate transfera pentru ca nu am vindut prima masina inainte. Nu stiu ce sa mai cred 🙁

  • Psycho spune:

    Buna ziua!

    Daca schimb firma de asigurare, noul asigurator ar trebui sa tina cont de bonusul primit de la asiguratorul anterior?

    Multumesc!

  • popescu spune:

    Buna seara, am facut o simulare de pret la firma unde inca mai am RCA-ul valabil, si am observant ca nu mai am acel B10 care este trecut chiar de ei pe polita. cum e posibil? rca -ul imi expira undeva la sf de septembrie.
    Imi puteti da o sugestie, ce/ unde sa merg
    Multumesc,

  • amfostcalm spune:

    detin mai multe masini ,iar de ceva timp desi am 42 de ani la aceeasi capacitate cilindrica platesc asigurare dubla fata de un al asigurat de aceeasi varsta ,la auto cu aceeasi capacitate si din aceeasi localitate cu mine .mentionez ca personal nu am avut accidente cu masina ,dar am avut masina pe numele meu care a avut accident condusa fiind de alt sofer .Nu ar trebui sa se aplice marirea de asigurare doar pe masina implicata in accident ? Sau mi se aplica la toate masinile majorare de asigurare pentru isprava facuta de un alt sofer cu masina mea ?

  • Cristian spune:

    Buna ziua .
    Am citit tot ce s-a scris mai sus si eu ma aflu in urmatoarea situatie
    Sunt sofer fara daune, iar singura masina pe care am condus-o s-a stricat si nu am mai folosit-o de 7 luni. I-a expirat rca-ul de 6 luni si nu i l-am mai reinnoit. Acum mi-am cumparat alta masina si urma s-o inmatriculez, insa cand am vazut ofertele rca cu B0 la 1300 lei anual, m-am oprit si documentat, deoarece eu pe vechea masina aveam B11 si plateam 520 anual.
    Am constatat cu stupoare ca Asf are aceasta regula incorecta si abuziva de a nu lua in considerare istoricul soferului doar pe cnp si au gasit o modalitate de a anula bonusul castigat corect si cinstit in 6 ani, prin a-l limita la o singura masina.
    Ei trebuie sa preia acest sistem bonus malus complet si exact precum e in Sua sau UE, unde clar conteaza doar instoricul soferului, pe oricate masini doreste el. Sau macar sa nu conditioneze de a nu a avea mai mult de 1 masina ina acelasi timp, ceea ce e ridicol.
    Situatia este in felul urmator:
    Masina veche are B11 si fara rca de 6 luni, masina noua nu e inmatriculata si a avut rca pt 1 luna pe numele vechiului proprietar, care a expirat.
    Eu vreau sa pastrez si sa-mi transfere istoricul bonus pe masina noua, asa ca m-am gandit ca e posibil sa-mi faca transferul in momentul de fata, pt ca nu exista vreo polita rca facuta in momentuk de fata pe numele meu, ori daca nu se poate sa radiez vechea masina , trec masina cea noua pe numele mamei si ulterior din nou pe numele meu pt a face transferul de clasa bonus.
    Nu-mi plac astfel de complicatii, insa mai mult nu-mi place sa fiu pacalit si inselat pe banii mei
    Adica unui sifer fara daune, nu-i bagi interdictii si clauze pt a-l face sa-si piarda avantajele bonusului castigat corect, deaorece este nedrept si o mare ticalosie
    Se va schimba cat de curand regula privind anularea posibilitatii de transfer bonus in cazul unei noi achizitii, cu cat iau la cunostinta mai multi oameni si se mediatizeaza acest aspect
    Eu unul habar n-aveam ca e posibil asa ceva, iar cei de la Asf mi-au raspuns ca necunoasterea legii nu ne absolva de ea. I-am raspuns ca nu suntem toti juristi si cand iesim din casa stim toate legile. Nimeni nu stie toate legile si oricum nu trebuie sa le stii pt a-ti pastra beneficiile.
    Mi-am informat prietenii, cunoscutii si chiar am postat pe facebook, pt a lua cati mai multi la cunostinta aceste aspecte ascunse ale Rca-ului si ale celor care l-au facut sa fie asa
    E rusinos si inadmisibil ca tot pe cei corecti sa-i deprivilegiezi de drepturile lor, pt a face un ban in plus
    Pe langa raspunsul referitor la intrebarea de mai sus, doresc sa stiu toate caile de a contesta aceasta regula abuziva din lege
    La opc, comisia europeana de la Bruxelles sau alte institutii din tara sau de-afara
    Haideti sa schimbam ce este rau in bine.
    Fiecare cu contributia sa, va ajuta la indreptarea acestor situatii in care actiunea este absolut necesara .
    Multumesc pt acest topic si astept un raspuns detaliat si explicit

  • lazar spune:

    Asigurarile din romania sunt facute in asa fel incant sa umple buzunarul patronului detinator de firma de asigurare .Bonusurile care se ofera oamenilor sunt caca maca pentru ca pe o parte ti se da iar de la an la an se ridica pretul asigurarilor deci fix pix , Eu detin permis de conducere din 1998 de 18 ani am B+C+E si nu am avut nici macar o amenda la parcare neregulamentara , in cei 18 ani nu am fost oprit decit o data de politie pentru un control de rutina ,in 18 ani mi-am da seama ca daca umbli regulamentar parchezi unde trebuie in capatul strazi nu lipesti pe masina prosti actibilde sa iesi in evidenta cu nimic , practic nu iti face si nu te opreste nimeni asa ca 4 ani de zile am umblat fara asigurare rovinieta si chiar ITP fara sa ma opreasca nimeni niciodata apoi masina fiind veche am duso la fier vechi. Acum de cind cu aceste inamtriculati la bani grei si asigurari platite cu varf si indesat , mi-am cumparat un autoturism de afara si lam inmatriculat in ungaria , Eu sunt din ardeal si am cerut sa am cetatenie de maghiar adica dubla cetatenie deoarece aici in ardeal cam marea majoritate stiind limba poate sa ceara lejer cetatenie dubla . In urma primiri de cetatenie dubla lejer mi-am cumparat o masina din ungaria care e inmatriculata acolo si eu avand dubla cetatenie umblu aici in romania fara sa imi bat capu de asigurarile romanesti cu tot felu de litere de alfabet inventate de nu stiu ce specialist in vanzari de pe la asigurari care nu stie altceva decit graficul lozului al banului sa mearga in sus …..Tin sa i anunt pe toti cei din ardeal care nu stiu ca pot lejer sa obtina cetatenie de maghiar si sa isi cupere legal si sa detina legal o masina inmatriculata in ungaria si nu dinaia cu probleme gen bulgaria ci autoturism inmatriculat in ungaria iar avand cetatenie de roman-maghiar nu va poate face nimeni nimic , puteti conduce masina in romania fara sa platiti aici in romania nici macar o parcare ..

  • Iulian spune:

    Buna ziua, am inteles ca dupa modificarea legislatiei, in urma mitingului, se poate face asigurare pentru autoturisme si pe o luna de zile. Asa este, am inteles bine si daca da cand se poate face acest lucru? Multumesc anticipat.

  • Silviu spune:

    Salut,
    Am si eu o intrebare legata de aceasta procedura.
    In cazul in care mi-am vandut vechea masina, dar am inregistrat contractul de vanzare-cumparare la registrul de evidenta mai tarziu decat s-a inregistrat contractul de cumparare pentru masina noua, mai este vreo sansa sa imi pot pastra bonusul? Sau va trebui sa ‘ma resemnez’ si sa pornesc iar de la 0. In momentul vanzarii nu stiam de aceste dispozitii, am crezut ca datele din contractele de vanzare/cumparare sunt suficiente atata vreme cat vanzarea vechii masini s-a facut anterior achizitiei celei noi.

    Merci anticipat

  • Gheorghe spune:

    Salut,

    De curand mi-am vandut vechea masina inmatriculata (cu contract de V-C ,copii Xerox, trecut pe talon data instrainarii), care mai beneficiaza de RCA inca 4 luni. Cum ar trebui sa procedez daca vreau sa pastrez/preiau istoricul RCA pe masina noua , inca neinmatriculata, iar cumparatorul nu se grabeste sa-mi trimita radierea? Daca astept cele 4 luni pana expira asigurarea, pot cumva beneficia de istoric in vreun fel pt noua asigurare.
    Multumesc!

  • Ilie spune:

    Am un Logan pe firma de 10 ani. Niciun accident. Am B10 si B11, teoria este ca dupa 7 ani ajungi la B14. De ce nu am acest bonus?
    Am si un Seat de 7 ani tot pe firma, sunt incadrat cu B0!? De ce oare? Conteaza faptul ca l-am tinut in garaj o jumate de an si nu a avut asigurare?

  • Letinau spune:

    Și eu lucrez la o companie de asigurără de vreo 3-4 luni. Deja mi s-a facut scârbă cand văd cate ” combinații ” se fac pe baza bonus-malusului. Mi se pare normal ca BM să fie pe CNP, iar asiguratu’ să beneficieze de acest BM indiferent de câte autovehicule are in propietate. Dar birocrația conduce România. Am facut un transfer de BM, și mi-au trebuit o tonă de acte de la client. Ca să nu mai zic că nu știam ce prima să îi spun clientului că v-a avea la final, după recuperarea BM.

  • Sigismund spune:

    Pentru vechea masina am B12. La a doua maina am plecat de la B0. De ce asta ? Oare mi-am pierdut indemanarea? Istoricul de refera la evenimentele masinii sau a celui care conduce?

    • Istoricul e pe mașină

    • LACOLI spune:

      istoricul este pe CNP vs SERIE SASIU
      LA RADIEREA VEHICULULUI VECHI CERI IN SCRIS TRANSFERUL CLASEI B/M PE CELALALT VEHICUL, ATTACH POLITA ANTERIOARA, SI DOVADA RADIERII VEH. VECHI.

    • Sigismund spune:

      Nu am radiat prima masina. Inca o am in circulatie si o folosesc deci nu am cum sa cer transferul clasei B/M.
      La una am B12 iar la cealalta am B1 ceea ce eu consider ca este o aberatie. Faptul ca istoricul este pe masina consider, din nou, ca este o aberatie. Nu am auzit nici unde in lume ca o masina sa faca accident. B/M -ul cred ca trebuie facut pe CNP.

  • Mocanu cristi spune:

    Buna seara,am o nelamurire privind asigurarea asta…..
    Am avut un mic accident din vina mea..miau dat clasa M2 si de 2 ani de cand am facut accidentu nu mai scade …adica M1,M0,B1…. Asigurarea a fost renoita din 6 in 6 luni…ce pot face sau cui sa ma adresez .multumesc,astept raspunsuri

  • Vlad spune:

    Bună ziua. Știți sa fie posibilă și retroactiv?
    Concret: acum jumătate de am aveam b7, am vandut masina și am luat alta, am luat-o de la 0 fără sa știu iar acum tocmai ce îmi dau b1 pentru continuare.
    Mai pot solicita bonusul vechi în situația asta?
    Mulțumesc!

  • Cosmin spune:

    Servus,

    Știu ca este puțin deviat de la subiect doar poate obțin o îndrumate sau răspuns. Am nevoie de o Adeverința bonus-malus de la Astra. De la Allianz am primit dar astea este in faliment. Am nevoie pt înmatricularea in germania.
    Multimesc

  • ASF lucreaza pentru societatile de asigurare, nu pentru consumatori, asa cum ar trebui. Sistemul bonus-malus ar trebui aplicat doar conducatorilor auto si nu autovehiculelor asigurate. Nu are nicio vina autovehiculul ca e condus de un prost sau altul intr-un accident.
    Modul de calcul al tarifele politelor RCA nu este nici azi clarificat, nu exista nicio garantia ca anul urmator vei plati mai putin daca nu ai produs daune, dar ni se flutura pe sub nas ineptia BONUS/MALUS.
    Sistemul e corupt, bolnav, iar noi, imbecilii, desfacem firul in patru in loc sa oprim odata pentru totdeauna ineptiile.

  • Batovici Doru spune:

    Buna seara.
    Imi fac RCA, am posibilitatea, nu si obligatia, sa imi trec si fiica, la alt sofer / adauga sofer. Din ce am inteles eu, daca il adaug, nu imi afecteaza mie clasa bonusului malus, doar ca apare si ea acolo si, daca nu avem incidente, ne scade la amandoi clasa aia? Pe mine ma intereseaza daca e ok sa o trec si pe ea sau nu. Stiu ca nu e obligatoriu si ca polita RCA e valabila indiferent cine conduce masina.
    Multumesc anticipat

  • gabi cupet spune:

    Salut,
    Am achizitionat recent o masina SH si trebuie sa-i fac RCA pentru inmatriculare pe numele meu. Mai am o masina cu banous malus B8 maxim din cate am inteles, pe care as dori sa o vand. In momentul in care o vand pe cea veche pot trasnfera bonusul B8 pe noua masina, chiar daca am achizitionat RCA pe 30 zile pentru inmatricularea noii masini? Masina veche vreau sa o vand(sau rediaez fiscal) inaintea inmatricularii noii masini.

    • Radiezi mașina veche, faci dovada, înmatriculezi noua mașină și ceri de la asigurător clasa BM pe noua mașină.

    • gabi cupet spune:

      Adica radierea masinii vechi trebuie sa o fac inainte de a a demara procedura de inmatriculare pentru masina noua, am inteles corect? Atunci cum pot face RCA la masina noua sa circul pana o inmatriculez pe numele meu, masina nu mai are RCA valabil, dar e inmatriculata in romania.

    • Poți să Faci RCA-ul la mașina nouă și după ce o radiezi pe cea veche ceri la asigurător vechiul istoric.

  • Alex spune:

    Salut, am si eu o intrebare, e posibil sa fi raspuns anterior insa nu am avut rabdare sa citesc toate comentariile. Am achizitionat o masina noua anul trecut iar la acel moment mai detineam inca una cu B13 daca nu ma insel. Am pornit cu B0 la cea noua, iar ulterior am vandut-o pe cea veche. Intrebarea este daca acum, dupa 6 luni cat am avut B0 pe cea noua, pot continua cu o polita noua care sa preia Bonus-ul celei vechi?

  • Adrian spune:

    Polita de asigurare rca acopera daunele produse de un sofer care nu este propietarul vehicului (propietarul detine asigurarea rca pe vehicul dar nu este el la volan)?

  • dinca spune:

    salut,eu am varsta de 24 ani,avand permis de 6 ani…si as dori sa cumpar o masina,dar daca o trec pe numele meu,rca-ul ar fi prea scump,care ar fi solutia?mentionez ca as putea sa o trec pe numele unuia din parinti,dar nici ei nu au avut masina pe numele lor,si ar pleca cu coeficient tot B0

  • dinca spune:

    ca tot cu b0 plecam amandoi…dar in cazul meu este mai scumpa..

  • Eu spune:

    Buna ziua, ce se intampla daca am vandut masina cu un contract incheiat la notar pe 10 ani prin care masina ramane pe mine si circula noul utilizator, iar utilizatorul produce un accident din culpa lui si da rca-ul. La mine in istoricul rca apare ca si malus sau nu ma afecteaza acest lucru????
    Va rog sa imi raspundeti daca cunoasteti situatia, deoarece eu sunt pus in situatia prezentata mai sus.

  • Dan spune:

    Eu am cumpărat o mașină acum ,6 luni si acum o săptămână am vânduți pe cea veche.am solicitat istoricul de la cea veche si au refuzat pe motiv ca nu se poate trece istoricul la cea mașină tot a mea,cum procedez,multumesc

  • BOARIU MARIAN spune:

    UN SCURT COMENTARIU.ASIGURATORI NICI NU-I INTERESEAZA DE BM.AM PERMISUL DIN 1995 FARA NICI UN FEL DE EVENIMENT NU MI S-A PUS NICIODATA NICI UN FEL DE REDUCERE.LOCUIESC IN BUCURESTI POT FACE RCA SI IN ALTA LOCALITATE.MULTUMESC SI A-SI DORI UN RASPUNS PE ADRESA DE MAIL CUM POT FACE UN RCA MAI IEFTIN.

  • Stefa spune:

    Salut. Am si eu o intrebare si nu ma pot linisti. Ieri mi am vandut masina personala, am facut contract vanzare cumparare, am radiato de la finante. Am scris pe spatele talonului instrainat de NOUL PRORPIETAR. deci efectiv nu mai am treaba cu masina, insa el la randul lui are 30 de zile sa o imatriculeze pe numele lui. Dar deoamdata merge cu asigurarea mea. Astazi ma suna noul proprietar, si ma anunta ca a facut accident DAUNA TOTALA. intrebare?! Pe mine ma va afecta cu ceva?! Voi achita la urmatoarea asigurare RCA MAI MULT.?!

    • În principiu, da, o să te afecteze, depinde de asigurător.

    • Gabriel 2000 spune:

      Si dacă cine îl lovește pe noul proprietar care merge in continuare cu asigurarea mea dar acesta nu este de vina adică este pagubit…cine va încasa banii in caz de dauna totala ținând cont că el nu a inmatriculat mașină ?

  • Mercioiu spune:

    Buna ziua
    Detin un auto de aproximativ 9 ani si nu am produs nici o dauna in tot acest timp.
    Anul trecut aveam Un B11 iar anul acesta cand am vrut sa imi reinnoiesc asigurarea am fost trecut la B8 repet fara sa am nici un incident sau dauna.
    Cum se poate explica acest lucru?
    Multumesc pentru raspuns

  • Dana spune:

    Am si eu o intrebare.daca am avut asig rca valabila 22.10.2016 – 24.04.2017… si intre timp tatal meu a facut alta in decembrie 2016 valabila pana in iunie 2017, cum a putut brokerul sa imi faca asigurare peste asigurare ? Ambele sunt la euroins.. e clar ca una e facuta pe naspa. Pentru ca trebuia sa ii apara ca masina avea deja asigurare nu ? Ce e de facut in cazul asta ?

  • Botezatu Viorel spune:

    Buna ziua am și eu o nelămurire suntpropietar a doua autoturisme iar de curând am avut neplăcerea da a tampona cele doua auto între ele .
    Acum ce pot face ?
    Cel cu care l-am tamponat pe cel staționat are siasigurare de tip Casco și nu are nici o avarie.
    Aștept un răspuns va mulțumesc din suflet …!

  • […] Despre sistemul bonus malus și istoricul unui proprietar de mașină din România am mai vorbit aici. Atunci am constatat că foarte multă lume nu știa ceva foarte important și anume că istoricul […]

  • […] În ianuarie 2016 am decis să-mi mut blogul de pe HostGator pe xServers. Am scris un articol care într-o singură zi a atins pargul de aproape 40.000 de vizitatori. Traficul creștea și mai mult, peste 4000 de distribuiri pe facebook, peste 190 de comentarii. HostGator mi-a pus frână la trafic și atunci am decis că e momentul să mă mut cu blogul pe un server din România. Am făcut foarte bine și acum sunt foarte mulțumit. Acel articol îl poți citi aici. […]

  • Cami spune:

    Buna ma puteti ajuta cu o informatie in legatura cu un rca de la allianz daca mai este valabil in cazul in cate itp-ul pe.masina este expirat,sunt pagubita in acest caz si vreau sa stiu daca cumva voi intampina probleme cu asiguratorul privind plata daunei…

Ce mai poţi să spui?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Despre Urieş

Blogger, web designer, fotograf. Pasionat de fotografie, filme, calculatoare. Călătoresc cât de mult pot. Scriu şi citesc cu plăcere. Cea mai citită revistă: PhotoMagazine. Cel mai vizionat film: Gladiator (2000). Fotograful preferat: Andrzej Dragan. Aşteptări de la viaţă: n-am, prefer să mă aştepte ea.